tweede valkje afgestoten van de ouders, en 1 gekwetst van in te stekken..hij eet

Gestart door kuiserke, 17 juni 2012, 07:41:49

« vorige - volgende »

kuiserke

:'( ik had er twee in deze nest, 3 dagen geleden was zijn zusje opeens dood.....Ik dacht er is hier iets mis zo ben ik dit kleintje beginnen volgen....overdag kreeg hij bijna niks te eten, toen ik s avonds ging gaan kijken was gelukkig zijn kropje goed gevuld. Ik was zo blij, maar toch op mijn hoede...wat bleek er nu gaande te zijn een andere pop zat constant voor het  gat. De ouders zochten een andere blok, ik nam het kleintje en gaf het terug aan hun....maar de andere pop begon weer aan te vallen... nu ook naar het kleintje toe...ik heb dan maar besloten het kleine beestje met veel geduld eten te geven.  Je ziet op de foto van gisteren dat hij wat moedeloos is... HIJ weegt nu 54 gram gisteren 56....ik durfde hem gisteren niet  te veel pap te geven omdat hij nog in het blok zat en om geen uitgerekte krop te krijgen. Deze morgen om 6.30 uur opgestaan om het valkje te voeden .....ik denk dat hij ongeveer 3 weken is?...zie de foto's....Ik hoop hem te kunnen redden :(







Sven de Valk

Vervelend, na mijn idee is die 4 weken, want heb hiet valkjes van 3 welen en die hebben nog bijna geen veren. Maar de ene groeit beter dan de andere.

Rissiejjj

Ik zeg ook ergens tussen de 3 en 4 weken.
Eerder rond de 4 weken dan de 3 weken. Hij/zij zit al aardig goed in de veren.
Gewicht is echter wel erg laag dus hij zou al een tijdje slecht te eten hebben gehad denk ik?.
Voedingen mooi verdelen over de dag en genoeg voedingen geven, wel de krop de tijd geven om te legen.

Het schema heb je al doorgenomen?

kuiserke

hallo, ik heb de voedingen mooi verdeeld om de drie uur vanwege zijn laag gewicht,
in de namiddag iets langer gewacht vanwege de krop.
Het gaat niet zo goed met hem  :'(....deze morgen was hij afgevallen naar 50 gram ondanks de voedingen van gisteren.
Hij weigerd te eten, met veel geduld krijg ik het er dan toch in.....ik hou hem goed warm en ook tegen mijn lichaam daar geniet hij van .....
Ik heb nog nooit zoveel last gehad met een valkje eten te geven, hij weigerd echt de voedingde temp. is juist  tussen de 39 & 40 ....
blijkbaar zal er toch iets anders tussen zitten....nog even wachten het was gisteren de eerste dag.
Ik heb de tabel gezien.....het is niet de eerste keer dat ik een valkje opvoed dat is afgestoten.
Het is al een paar keer gelukt...ik doe verder mijn best

koen vdd

succes, hopelijk komt het goed.


Jaimy

hij oogt ziekig op de foto..opgepoft..oogjes niet helder. Er is vast een reden waarom zijn zusje is doodgegaan. Je mag hem lekker veel geven hoor..een krop mag veel uitrekken..het is namelijk net een ballon  ;) Als hij hij niet fitter wordt..even langs de DA?  :-\

Gr, Jaimy

kuiserke

Hij is dus echt ziek, deze middag zag ik dat alles opeens diaree was ...dus de dierenarts gebeld deze heeft een medicijn gegeven maar ziet er niet veel goed in ....hij valt eneorm veel af en wilt niet eten ....maar ik heb geduld hopelijk komt hij bij.....meer kan ik niet doen...jammer :(

kuiserke

Hallo, deze morgen heb ik me rot geschrokken ....
Het valkje lag  dood, toen ik uit de badkamer kwam en alles wilde opruimen....
Zag ik opeens dat hij nog ademde, hij had vreselijke kou.....
Was van de warmte weggekropen...
Ik nam hem in mijn warme handen en de ademhaling begon te beteren .
Ik heb hem dan op mijn lichaam gezet en er een fleece trui bovengedaan.
Opeens begon hij geluid te maken, de eerste keer op 2 dagen dat ik hem hoorde.
Als hij goed was opgewarmd heb ik hem eten gegeven ...
ook de eerste keer dat hij zo goed at...
hij washeel flauw kon met moeit slikken ....
met veel geduld en een paar tussen pauzes heeft hij dan toch alles naar binnen genomen.
Ik hoop dat het nu beter gaat ....
hij staat al terug op zijn pootjes en begint te verkruipen....
Ik hoop dat ik er goed aangedaan heb ....ik kon hem toch niet zomaar laten sterven
Ik ga er een warmwaterzak inleggen mms Is dat beter,
hij heeft wel nog vreselijke diarree zwart van kleur...
ik ga dat eens opzoeken of beter weet er iemand raad.
Bedankt alvast Anita

kuiserke

 :) hallo, zijn stoelgang is al geelachtig van de pap, gaat dat zo vlug bij zo een kleintje?
het is al wat gekorreld, maar ik vind dat hij echt vell stoelgang maakt....

kuiserke

 :'( Tot mijn grote spijt moet ik jullie mededelen dat het valkje deze morgen is ingeslapen..... :'(

smiley

Hoi Hoi

Wat spijtig dit te lezen ,je hebt zo enorm je best gedaan .
En het kleintje een kans gegeven   :'( :'( :'(
Ik hoop dat je dit snel een plekje kan geven ..

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

kuiserke

29 juni 2012, 07:45:14 #11 Last Edit: 29 juni 2012, 07:57:23 by kuiserke
Hallo conny, het houd hier niet op.
Ik zit ondertussen weer met een kleintje die was gepikt in zijn hals. Hij doet het ontzettend goed ....
hij zou blijven eten ....maar zit wel onder zijn gewicht....
na 3 dierenartsen weet ik nog niet wat er scheelt al de jongen gaan dood.
Ik denk dat ik juist gepast heb ingegrepen omdat kleintje te helpen.
Ik neem nu constant de eieren weg omdat ze niet meer zouden broeden.
Er zijn nog een paar kleintjes in de blokken.
Ik hou het nauwlettend in het oog omdat ik ook vind bij de ouders zijn ze er beter vanaf...
.maar als ik iets ongewoon nog zie neem ik ze er allemaal uit. Ik ben om een warmtelamp geweest , na veel kijken hier op het forum,  welke lamp ik moest nemen ...
ben nu volledig geïnstalleerd hier volgen de foto's.



Hier moet hij eten...dag 4 met handopfok






Hij vliegt er bijna uit het is met verbetering , ik hoop dat ik nu meer geluk zal hebben.