15 mei 2025, 17:12:53

voilere

Gestart door Sven de Valk, 10 juni 2012, 10:56:36

« vorige - volgende »

Sven de Valk

Ik heb een vraag maar ik snap als jullie het niet weten omdat het over andere vogelsoorten gaat,

maar goed:

Mijn ouders en ik gaan waarschijnlijk een voilere bouwen van ongeveer 4 meter bij 3 meter en 2 meter hoog.

Ik wil liever verschillende soorten vogels maar kan dat bij elkaar zoals

Pyrrhura (ik denk zelf van niet)
splendids (kan denk ik wel)
Elegant (kan denk ik wel)
Catharina (kan denk ik wel)
Valkjes (kan vast wel)
Blauwvleugel (kan wel)

Ik wil maar 3 of 4 koppeltjes in de voilere omdat ik er misschien wil mee gaan kweken.

En andere soorten maar weet nog niet wat bij elkaar kan, jullie enig idee.

Mijn ouders houden van veel kleur en valkparkieten hebben niet echt zoveel kleur.

Ik ben benieuwd

Sven

carco

pyrrhura's niet
splendids wel
elegant wel : http://www.parkieten-freaks.nl/index.php/parkietenoverzicht/42-parkietenoverzicht-e/40-elegantparkiet?start=4
( hier is heel veel te vinden over verschillende soorten onderling met kweekgedrag)
catharina: schijnt wel te kunnen, zelf durf ik het niet zo goed aan, dus bij mij zitten ze binnen.
blauwvleugel: geen idee
bourkes kunnen ook

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Sven de Valk

Oke, er staat ook een druif dus ik zoek een beetje niet al te sloperige types zoals valkjes, dus helaas ga ik er geen valkjes in doen, misschien me binnenvalkjes soms als het hier binnen warm is.

Bourkes staat op verschillende site“s dat het niet kan omdat ze erg agresief zijn tegen andere soorten.

Ik zit namelijk een lijstje te maken wat met wat kan enz.

Al moet het nog gemaakt worden :S ik hoop dat dat snel gaat

carco

Bourkes zijn absoluut niet agressief,heb zelf ook een koppel buiten zitten.

Sven de Valk

oke, dan weet ik dat ook weer :)

Super leuke site trouwens!!!

ik wil overal 1 koppel (per soort)

Hoeveel koppels zouden jullie in een kooi zetten van
2,5 breed bij 2,5 lang en 2,3 hoog

Me moeder wil graag kwartels op de grond, kan dit? We wouden zoizo wel grond op de bodem, stenen vinden we niet mooi

carco

Thx  ;)
Maar je had het over druiven? Denk dat alle vogels die graag lusten dus opeten?

Kwartels kan volgens mij altijd, heb ik niet veel verstand van.
Ik denk dat het er van af hangt wat voor vogels je erin gaat zetten?
Ik bedoel valkjes hebben meer ruimte nodig als bv. splendids.

Groetjes: Caroline.

Sven de Valk

hahaha,

ik las::: Maar je had het over duiven? Denk dat alle vogels die graag lusten dus opeten? hahaha

Waarschijnlijk komenen er 3 koppels in:

1 koppel splendid
1 koppel elegantparkiet
en 1 koppel ???

En als dat er echt kaal uitziet dan nog een vierde koppel maar ga daar niet van uit,

en dan wat 3 kwartels hennen voor de eitjes op te eten.

Valken komen er niet in want die zouden de helen druif plant kaal plukken en de splendid en elegant parkiet niet (er zijn vast uitzonderingen)

Denk je dat het wel goed is? niet dat het overbevolkt is want als je gaat kweken en je hebt bij elk koppel 3 jongen kom je bij 3X2 = 6 + 9 = 15. Maar dat is natuurlijk van korte duur, want die verkopen we weer om de kosten van de parkietjes weer te dekken (voer, koppels)  En omdat kweken gewoon super leuk is! ;)

Het nacht hok is ongeveer 1 meter bij 90 cm bij 60 cm (LXBXH) Waar we wel een infrarood lamp in kunne hangen als het koud word buiten dat het in het daar nog wel lekker is..

Is het verstandig om het nestblok van isolerende mtrialen te maken? Ik bedoel Hout, isolerende matriaal, plank ?? Dan houd het beter warmte binnen en kou buiten..

Rissiejjj

Ik vind het nachthok wel aan de kleine kant.
Maar dit kan aan mij liggen, ik heb hem 2x1x2.
Hierin huizen 6 koppels valken snachts.

Maar het ligt er ook aan hoe je het voor je ziet, elke nacht binnen zetten, of naar behoefte etc.
Bij mij gaan ze elke nacht naar binnen toe, ze weten het ook en zitten momenteel tegen half 10 savonds keurig allen binnen zodat het luikje dicht kan.

Over een warmtelamp, ik ben er absoluut geen voorstander van.
Hier zijn alle vogels de vorst doorgekomen in een simpele houten tuinschuur. zonder isolatie.
Heb het dit jaar ook weer gehoord, iemand die ook de schuur verwarmde, totdat de stroom uitviel, vogels waren niet winterhard door het warm houden en zijn dus allen gestorven.

Kwartels heb ik hier overigens ook onderin de voliere.
2 stuks maar, maar vermaken zich prima, scharrelen lekker rond:D

Sven de Valk

Maar bij jou is het dan voor 6 koppels en hier 3 koppels, ik had in gedachten dat ze gewoon naar binnen en buiten kunnen vliegen, oke een warmte dus;)

Rianne

Als je verschillende soorten wilt houden, let er dan wel op dat ze allemaal dezelfde verzorging nodig hebben. Zoals bijv het voer, formaat broedblokken, gevoelig voor kou of niet.
Ik zou een broedblok niet isoleren, gewoon niet in de volle zon en niet op de tocht hangen is voldoende. En hang er voldoende op.
Ik heb zelf nooit een binnenhok gehad, goede beschutting is veel belangrijker. Dus een stevig dak en goede afscherming voor de wind. Zo gaat het al een jaar of wat goed hier.

Sven de Valk

hey,

De hele voilere is overdekt, en ik als ik 3 koppels heb hang ik 4 broedblukken op, dan gebruik ik uitgeholde boomstammen, dat is lekker natuurlijk.

Okee, dus wel nachthokken van hout of helamaal niets,?

Rianne

Dat is je eigen keus. Wil je het voer ook in het binnenhok geven, of ga je telkens de voliere in? Ik moet er elke dag in, en heb geen sluis dus moet goed opletten waar de valkjes en konijnen zitten.

Sven de Valk

Ik dat weet ik nog niet. moet ik nog over na denken