17 juni 2024, 10:31:10

help mijn waterbakjes lekken

Gestart door stefmir, 19 oktober 2005, 21:51:06

« vorige - volgende »

stefmir

19 oktober 2005, 21:51:06 Last Edit: 19 oktober 2005, 21:56:07 by stefmir
 Hoi

ik had voor mijn valkjes altijd dezelfde watrebakjes, maar die zijn nergens meer te krijgen, nu heb ik al 3 andere soorten gekocht, maar deze lopen allemaal leeg, wat doe ik fout?
Het zijn zeg maar plastic cilinders met een gaatje die je op zijn kop in het onderste plastic bakje moet zetten, met de opening naar de drinkopening toe neem ik aan (zie foto-tje). Maar ze lopen gewoon allemaal leeg via de tralies. Snapt/kent iemand dit probleem? en nog belangrijker weet iemand hoe ik dit oplos of waar ik andere types drinkbakjes kan kopen?

Alvast bedankt


Rianne

Waarschijnlijk druk je ze niet goed dicht. Ik heb er 1 met een snavelbakje zeg maar voor verticale tralies, en een met een plat bakje voor horizontale tralies en ik heb geen problemen.

stefmir

Hoi, dat is een snelle reactie

ik heb indederdaad zo'n snavelbakje tussen verticale tralies, maar harder dichtduwen helpt niet. het watre sijpelt tussen de bovenkant van het bakje en de tralies door (dat heette geloof ik capilaire werking op de middelbare school).

groet Rakkie

Rianne

Misschien staat je kooi scheef en hevelt hij te ver naar voren? Ik zou het anders ook niet weten, zelfs niet met middelbare school termen ;D

Paul

Hoi Rakkie,

Kan je het bovengedeelte er misschien op 2 manieren op zetten ?
Vaak is de ene kan voor voer en de andere kant op voor water dan is de opening aan de onderkant kleiner en lopen ze niet meer leeg.
Ik heb zelf gewone open bakjes dat vind ik toch fijner voor de vogels omdat ze daar makkelijker uit drinken.

Groetjes, Paul