7 mei 2025, 16:55:30

Valkparkiet in huis?

Gestart door Daphnefifi, 3 juni 2012, 17:33:05

« vorige - volgende »

Daphnefifi

Hallo iedereen,

Niemand hier zal mij meer kennen, maar 8 jaar geleden verscheen ik hier wel eens op het forum, met wat vragen en opmerkingen over mijn valkparkiet Fifi. Daarna ben ik er heel lang niet meer geweest, en 5 jaar geleden heb ik nog een berichtje achtergelaten omdat Fifi toen helaas was overleden.

Nu ben ik inmiddels 21 en ik ga binnenkort op mezelf wonen. Ik denk er aan om misschien weer een valkparkietje te nemen. Vooral om het feit dat ik erg van Fifi genoten heb! (ze is helaas maar 7,5 jaar oud geworden).

Maar goed, in de tijd dat Fifi nog leefde woonde ik nog bij mijn ouders, dus toen was er genoeg tijd voor haar.

Ik vraag me af of het wel handig is om weer een valkparkiet te nemen, want ik moet er wel zeker van zijn dat hij of zij dan de aandacht krijgt die nodig is! Op dit moment heb ik enorm veel tijd (ik zit 4 dagen per week 2 uurtjes op school) maar over een jaar zal ik gaan werken en dit zal dan toch op zo'n 8 uur per dag, 4 dagen in de week neerkomen...

Ik ben dus nog een beetje aan het twijfelen... misschien weten jullie of het kan of niet?

Groetjes Daphne  ;)

Fifi

animallovertje

zou dan zeker wel gaan voor 2 valkparkieten. valkparkieten zijn groepsdieren en horen naar mijn idee met minimaal 2 te zitten.
het is ook geweldig om te zien hoe valkparkieten onderling met elkaar omgaan en dani s het ook niet erg dat je niet altijd thuis bent.. want de valkparkietjes hebben elkaar ;)
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Daphnefifi

Hey,

Dat is zo, daar zat ik ook al aan te denken! Hoe zit het eigenlijk met het tam maken van 2 valkparkieten? Want Fifi was erg tam en dat vond ik erg leuk.. ik heb wel eens gehoord dat ze wat minder tam zijn als je er meerdere hebt, klopt dat?

Fifi

animallovertje

als je het goed bijhoudt kun je ook prima 2 tamme valkjes hebben!! is dan wel aan te raden de valkjes niet tegelijk te kopen, maar eerst 1. die goed tam te maken en dan pas de ander. het beste ook eerst apart houden tot die ook tam is en dan samenzetten ;)
zo lang je veel met ze om zal blijven gaan zullen ze tam blijven
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Daphnefifi

Oke! Goed om te weten  :) Dank voor je antwoord  ;)

Fifi

Jel

Als je er 2 pakt is dit helemaal geen probleem ze trekken zich dan prima aan elkaar op.
Heb zelf ook 2 valkparkieten en als ik niet thuis ben gaat het perfect.

Groetjes
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

Daphnefifi

Oké leuk om te horen  :D

Het zou wel erg gezellig weer in huis zijn dan   :)

Mooie foto trouwens  ;)

Fifi