11 mei 2025, 08:37:14

voliere alu

Gestart door samantha21, 16 mei 2012, 12:45:46

« vorige - volgende »

samantha21

goede middag iedereen,

ik ben rustig aan het rondneuzen voor een voliere van alu voor buiten. nu zie ik af en toe wel is op marktpl. een voliere voorbij gaan. maar ik zou graag later van die draaivoederbakjes die je van buitenaf kan vullen erin hebben. maar vaak hebben de volieres op marktplaats die niet. is dit makkelijk erin te zetten? of heb je dan een nieuw paneel nodig?

dank jullie wel alvast voor de reacties  :)

Rianne

Hey,

ik heb hier bewust niet voor gekozen, je voer hangt dan altijd tegen de buitenrand van de voliere aan, wat de kans op natregenen vergroot. Tenzij je het zo weet in te delen en overdekken dat dat niet gebeurd.
Wij hebben 2 plankjes gezaagd, een gat erin gemaakt, daar een voerbakje in en met 2 kettinkjes aan de voliere bevestigd. :)

samantha21

dat is ook wel een goed idee zeg  :) dank je wel.
mag ik vragen hoe jij de deur heb zitten? gewoon aan de buitenkant of met een sluis?

Rianne

Ik heb geen sluis, dus het is altijd goed opletten bij het in en uitgaan van de voliere.

samantha21

dank je wel voor je info.  :)

sepke

16 mei 2012, 23:11:35 #5 Last Edit: 16 mei 2012, 23:15:24 by sepke
Je kan ook plexiglas ongeveer 40 cm hoog boven het voerplateau plaatsen waardoor het voer niet nat wordt door inslaande regen. Ik vind het een uitkomst om niet dagelijks de volière in te gaan om te voeren. Het is ook makkelijk als je bijvoorbeeld tijdens de vakantie iemand anders de valkparkieten laat verzorgen. Overigens kan een bestaand paneel aangepast worden om een voerplateau te plaatsen.

En dagelijks de volière in gaan zonder sluis lijkt mij vragen om ontsnapte vogels.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

samantha21

Citaat van: sepke op 16 mei 2012, 23:11:35
Je kan ook plexiglas ongeveer 40 cm hoog boven het voerplateau plaatsen waardoor het voer niet nat wordt door inslaande regen. Ik vind het een uitkomst om niet dagelijks de volière in te gaan om te voeren. Het is ook makkelijk als je bijvoorbeeld tijdens de vakantie iemand anders de valkparkieten laat verzorgen. Overigens kan een bestaand paneel aangepast worden om een voerplateau te plaatsen.

En dagelijks de volière in gaan zonder sluis lijkt mij vragen om ontsnapte vogels.

dank je wel voor je informatie
ik zat ook aan plexiglas te denken. ik wilde idd een draaiplateau vanwege het oppassen als ik weg ben zodat ze niet elke x erin hoeven.

ook fijn om te weten dat bestaande panelen kunnen worden aangepast  :)

Rissiejjj

Ik heb dan wel een houten voliere.
Maar ik heb in het binnenhok in de schuur dus, de bakjes aan het deurtje hangen. Als sluis dient de schuur en ik hoef enkel het deurtje los te doen en kan de bakjes eruit halen.
Vind het ideaal op deze manier, want ik kom ook niet toe met 3 bakjes die vaak in zo'n plateau zitten, heb 6 bakjes hangen voor alles.

Ook zou ik zo'n sluis echt aan willen raden, heb bij het binnenhok de schuur en buiten heb ik een sluis waar ik zelf precies in kan staan, neemt niet veel van de ruimte weg en toch veiliger. Hier wil wel is een vogel meeliften op mijn schouder, maar door de sluis nog nooit ontsnappingen meegemaakt.

sepke

Ook bij mij worden ze alleen in de binnenvoliere gevoerd die in een afgesloten gedeelte van de garage staat. Buiten krijgen ze niets wat voeding betreft. De binnenvoliere is van twee draaiplateau 's voorzien met dus 6 bakjes. Overigens doe ik het grit en maagkiezel gewoon in bakjes die je aan de gaas hangt. Dit wordt eenmaal per week vervangen.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

samantha21

bedankt voor jullie info... aldoende leerd met zo  :)
ik heb nog een blokhut over.. misschien kan ik die gebruiken voor het binnenhok  :)
en dan ook binnen het voer doen, is wel handig, is het voer lekker droog  :D