28 maart 2024, 21:50:28

ringen?

Gestart door pinopluck, 31 mei 2012, 15:58:02

« vorige - volgende »

pinopluck

Stel dat de eitjes uitkomen van onze valkjes, moeten deze dan ook geringd worden? Zo ja, waar kan ik dan die ringen krijgen/laten maken? Wat staat er ook alweer op de ringen en in welke volgorde?

Het is niet de bedoeling echt te gaan kweken, maar ik wil eventuele jongen wel laten sexen, dan moet ik een ringnr. invullen volgens mij. Dat heb ik ook bij onze eigen valkjes en kaketoe gedaan........

Jaimy

hai,

Als je ringen met een eigen kwekersnummer wilt, kun je je aanmelden bij een vereniging. wil je dit niet, kun je ook gewoon ringen los bestellen..bv, via marktplaats. Vanaf de 8/9 dag kun je ze proberen te ringen en zo iedere dag tot het ringetje niet meer afvalt..op de site kun je wel een linkje vinden met foto's hoe dat moet.

Gr, Jaimy

pinopluck

bedankt voor deze reactie. ik ga kijken of ik wat kan vinden.  ;D

pinopluck

ik heb gezocht naar ringen, maar lees dat de levertijd wel 8 weken is........ ??? ???........ dat zou dan helaas te laat zijn. Is er een mogelijkheid om eerder ringen te krijgen om bijv.lid te worden van de vereniging?

Rissiejjj

Mijn ringen had ik binnen een week binnen, niet bij een bond/vereniging besteld.
Kan je de link wel even via PB sturen, als ik hem zo snel weer kan vinden. Stuur me maar even PB als je interesse hebt, anders hoef ik ook niet te gaan zoeken.