10 mei 2025, 12:21:18

Ja... en nou???

Gestart door Timmety, 16 februari 2004, 14:59:17

« vorige - volgende »

Timmety

Hee...
Ik zit volges mij best wel met  een groot probleem..
Mijn man en vrouw zitten al sinds.. december te :censuur..
En nou sinds 3 weken heeft mijn vrouwtje legnood.. en het werdt steeds erger.. ik heb het eitje proberen uit te masseren... maar ze ging zienderoog achter uit.. en toen heb k besloten om de blok maar weer in de kooi te hangen.. maar nu heeft ze dus al 2 eitjes gelegd.. waarvan 1 zkr bevrucht.. en ze zitten buiten.. wat nou?
groeten Tim

Speedy

Hoi Tim,

Ja je zal dan toch toe moeten geven ben ik bang.
En nu alvast een advertentie plaatsen voor wie er nog valkparkietjes wil.
Ik heb nu ook zeker 3 bevruchte eitjes gezien, dus van 1 weet ik nu al zeker een adres, voor de andere.. misschien voor mezelf hahaha kan er vast geenafscheid van nemen.

Groetjes,
   Trudie

Lique

Hoi Tim,

Wij hebben nu ook al de blokken opgehangen en 7 eitjes.
4 zijn er zeker bevrucht.
We hebben ze alleen wel in het binnengedeelte (nachthok).
Buiten lijkt me nu niet verstandig.
Ik zou het koppel met de eitjes in de schuur ofzo neerzetten, zodat ze wel tochtvrij en iets warmer zitten.

groetjes Lique

Timmety

Hoi..
Dat bedoel k niet trudie.. k heb adressen genoeg.. en ze kunnen altijd blijven als k geen goed baasje vind.. maar t vriest over een paar dagen weer.. is dat geen groot risico voor het vrouwjte ne het eitje?
 ze zitten buiten he...? .
groeten Tim

Speedy

O ok Tim sorrie, ik dacht dat je niet wist wat je met het eitje aan moest...lol))) ok Lique heeft er al antwoord op, dus het komt vast goed.

Succes ermee,
    Trudie

Timmety

hooi
ze kennen nie in de schuur.. die staat helemaal vol. En ze zitten nie in voliere., maar in grote kooit, met alleen aan de voorkant tralies.. de blok hangt er buiten...
Groeten
Tim

Lique

Hoi Tim,

Hmm, zit het nestkastje nou buiten? Zo ja, moet hij naar binnen.
Het zal dan te koud worden.
Daarom zou ik toch een plekje in de schuur maken, waar je ze naartoe kan doen.
Zolang het maar niet te koud is, of het tocht ofzo, is er niets aan de hand.
Maar wil je al wel een nestje?