Hij is terug!! Hoe lang kan baby valkje zonder voeding?

Gestart door Beessie, 29 mei 2012, 11:41:36

« vorige - volgende »

Beessie

Zojuist werden we gebeld door iemand van de dierenambulance!! Ons mooi valkje is terrecht!! Hij was bij mensen in de tuin gaan zitten en uiteindelijk op een van de hoofden van een van de vrouwen beland! Zij is met hem naar binnen gelopen en heeft hem zo bij hun in de kamer voiliere kunnen zetten. Ze zijn meteen naar de appie gegaan om voer voor hem te halen en hebben daarna internet opgestart.. en ons gevonden!!! We zijn er meteen naar toe gegaan.. en ja hoor!! Daar zat ie!!!!
Hij was bij hen enorm aangevallen op het eten en zat nu bijna te slapen! We hebben even gekletst en hem daarna gauw mee naar huis genomen!
Nu zit ie lekker in z'n kooitje! Hij voelt wel wat kouder aan, maar ziet er verder goed gezond uit en zat zich zelf net al te wassen! We heben de kooi in de studeer kamer gezet en zijn kooi voor de helft afgedekt met een handdoek en laten hem nu tot morgen ochtend met rust, zodat hij even tot zich zelf kan komen. Oohhh.. ik ben zó blij!! Zó gelukkig en opgelucht!!!! Ons mooie mannetje is weer terug!!!!

Ons baby valkje van 7 weken oud is gister avond weggevlogen :'( (zie mijn topic: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,40037.0.html

Nu hoorde ik hem net alsnog op mijn valkjes (die nu op het balkon staan) reageren! Hij heeft de kou vannacht dus overleefd! Godzijdank!! Ik heb geen oog dicht gedaan en ben 100x wezen kijken of ik hem hoorde of zag.. maar helaas...  En hoewel ik al de hele ochtend bezig ben met mijn valkjes (een aan de achterkant op het balkon, één aan de voorkant bij het open raam zodat ze naar elkaar gingen roepen en hopelijks ook de 3e zouden roepen, kreeg ik 0,0 gehoor. Dus ik vreesde het ergste al... Tot net dus!

Maar hoe lang kan een valkje zonder eten?
Hij eet voor 95% zelfstandig ik moest alleen ´s ochtends en ´s avonds zijn kropje checken en indien nodig wat pap bijvoeren.

We hebben hem gisteren om 15.30 opgehaald dus sindsdien heeft hij sowieso niks meer gegeten, daarom ging ik hem op 20:30 gister avond ook pappen.

Ik ben nu alleen zo bang dat hij omvalt van de honger en door een kat of iets gegrepen wordt...  En terwijl ik dit typ hoor ik hem in de verte weer roepen.. godzijdank reageren m'n valkjes erop en hoop ik maar dat ze hem zo kunnen lokken zodat ie in elk geavl wat kan eten (er staat 'n bord met ijvoer en trosgierst boven op de kooi!

En jemig.. wat is dit een rot situatie zeg.. en wat voel ik mij schuldig :(

Inge88

Echt ver kan hij niet zijn toch, als je hem hoort roepen?
Is het geen optie om 1 of 2 van je valkjes in een kooitje te zetten en met de kooi door de buurt te lopen, misschien wordt dan duidelijker waar ergens hij zit?

Beessie

Bedankt voor je reactie Inge! We hebben al tig rondjes met ze gelopen, maar op dat moment zijn ze stil of reageert ie niet op hun geroep! Dat is he frustrerende! Net als dat hij gisteravond hemelsbreed maar 6/7 meter van ons af zat, maar op onmogelijke hoogte om hem te pakken. Hij moet de link gaan leggen dat hij op het geroep af moet gaan en daar veilig zit... Maar dat is nog niet gelukt. Ik ben nu een paar uur op mijn werk en heb m'n 2 valkjes op het balkon laten staan in de hoop dat ons baby'tje er op af komt en blijft zitten, want hij vind de andere 2 wel enorm intressant! Plus dat er bord met eivoer en trosgierst voor hem op de kooi staan. Ik hou in elk geval hoop dat het goed komt zolang ik hem af en toe hoor...

Inge88

Succes! Zeker frusterend  :-\, maar dat hij in de buurt is, maakt het in elk geval hoopvol.

Beessie

We zijn vanavond nog een aantal rondjes door de straat gegaan met 1 van onze valkjes in een kooitje..maar helaas.. niks gehoord en gezien  :-[

Hebben nu onze valkjes maar naar binnen gehaald en wachten nog maar even af.. heb in elk geval de dierenartsen praktijk en dierenwinkels ook ingelicht. Mochten mensen hem daar heen brengen, dan kunnen ze ons benaderen.

En ondertussen groeit mijn schuldgevoel met het uur..

Beessie

29 mei 2012, 20:56:04 #5 Last Edit: 29 mei 2012, 21:06:31 by Beessie
Maar ik weet nu nog steeds niet hoe lang een (baby) valkje zonder eten kan?  ???

En.. gaat ie de kou vannacht wel trekken? Het wordt met de nacht kouder  :(

-edit- We horen hem net ineens weer buiten! Onze valkjes reageren ook meteen weer! Maar ja... we kunnen zo *pieeeep* weinig :( En dat is zóó frusterend!!  :-[

Inge88

Ik denk 2 a 3 dagen als hij 7 weken oud is, zoals een volwassen valkparkiet.

Het is niet vreselijk koud deze nacht (13 graden?), dus ik denk dat dit wel wat meevalt. Er staat gelukkig niet zoveel wind.

Dit is heel erg voor jullie. Ik hoop echt dat het lukt 'm te pakken te krijgen. Als hij verzwakt raakt dan zal het lastiger worden om erachter te komen waar hij ergens zit.

Zijn jullie na de nieuwe roepjes weer naar buiten gegaan? Dat is het moment om 'm weer te lokaliseren.

Beessie

Ja, we hebben onze valkjes weer mee naar buiten genomen gister avond. Maar onze valkjes zelf tammen na 20u af.. dus daar kwam gister toen we buiten liepen weinig geluid meer uit. Helaas liet York ook niks horen dus was het totaal stil...

Hoorde hem vanmorgen rond kwart voor 9 dus heb meteen weer de andere twee in hun kooitje gedaan en ben weer 2 uur wezen zoeken/rondlopen/fluiten. Heb van diverse buurtgenoten wel gehoord dat ze hem gezien en/of gehoord hebben en een kanariekweker verder op in de straat (die ik toevallig tegen kwam, geen idee dat hij kanaries kweekte!) gaf aan dat er een paar straten verderop een grote voillere zat met allemaal valkparkieten. Ben daar ook meteen naar toe gelopen en ze heeft mijn telefoonnummer genoteerde, mocht York bij hun landen!

Als er zo wat meer zon op het balkon staat gaan deze twee ook weer het balkon op.. in de hoop dat ze elkaar toch blijven roepen en York bij hun op de kooi land...

I'll keep you posted!

DvE

Citaat van: Beessie op 29 mei 2012, 11:41:36
Zojuist werden we gebeld door iemand van de dierenambulance!! Ons mooi valkje is terrecht!! Hij was bij mensen in de tuin gaan zitten en uiteindelijk op een van de hoofden van een van de vrouwen beland! Zij is met hem naar binnen gelopen en heeft hem zo bij hun in de kamer voiliere kunnen zetten. Ze zijn meteen naar de appie gegaan om voer voor hem te halen en hebben daarna internet opgestart.. en ons gevonden!!! We zijn er meteen naar toe gegaan.. en ja hoor!! Daar zat ie!!!!
Hij was bij hen enorm aangevallen op het eten en zat nu bijna te slapen! We hebben even gekletst en hem daarna gauw mee naar huis genomen!
Nu zit ie lekker in z'n kooitje! Hij voelt wel wat kouder aan, maar ziet er verder goed gezond uit en zat zich zelf net al te wassen! We heben de kooi in de studeer kamer gezet en zijn kooi voor de helft afgedekt met een handdoek en laten hem nu tot morgen ochtend met rust, zodat hij even tot zich zelf kan komen. Oohhh.. ik ben zó blij!! Zó gelukkig en opgelucht!!!! Ons mooie mannetje is weer terug!!!!

Uh, ik neem aan dat je dit later hebt toegevoegd en dat het diertje terecht is? Zo ja, gelukkig dan maar! En hoe is het er nu mee? Het avontuur overleefd?

Hartelijke groeten,
Daphne
Hartelijke groeten,
Daphne

Inge88

Geweldig!
Hoe hebben jullie dit uiteindelijk voor elkaar gekregen?
Was het valkje erg verzwakt?