19 april 2024, 22:03:42

ziek?

Gestart door bliksy, 23 april 2012, 19:34:03

« vorige - volgende »

bliksy

Hallo,

Mijn vogel Bliksem is sinds een week dat hij zijn veren wat bol heeft staan.soms trilt hij ook een beetje. Ik heb al op verschillende sites gekeken maar de dingen die daar aangegeven worden(zoals op twee poten slapen)die doet hij altijd al. Verder slaapt hij ook wat meer. Maar verder is hij gewoon actief, komt zijn kooi uit, komt lekker bij me zitten, eet voldoende en drinkt ook voldoende. Verder ook geen vuile kont ofzo.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heeft hij misschien gewoon last van de rui?

Prins Pils II

Mijn vogel had laatst de zelfde symptomen.
Eventueel wat vitamine druppels door het voer, en de kachel (s'nachts) iets hoger zetten.
Met twee dagen weer de oude!

Groet,
Michel

bliksy

Dank je wel voor je reactie :) . Hij lijkt zich inmiddels weer wat beter te voelen en volgens mij is hij ook wat broeds(of hoe heet dat?)aangezien zijn enorme interesse en "gekus" met m'n andere Splendid Parkiet :) .

Benji

Mijn valkparkietje doet hetzelfde kan het zijn dat hij het koud heeft? Ik heb altijd het idee dat het veren bol zetten een teken van tevredenheid is. Verder eet hij ook gewoon goed maar zie ik hem nooit drinken. Hij slaapt ook niet veel en is lekker aan van alles aan het knagen en slopen!

Wat betekent dit precies?

Hij zit vaak bol voor het slapen, en trilt vaak maar maakt geen zieke indruk. Kunnen vogels het koud hebben?
Bodine & Benji

bliksy

Ja, volgens mij kunnen vogels het zeker koud hebben.
Mijn valkje zit ook vaak bol voor het slapen gaan, maar volgens mij is het niet goed als ze continu bol zitten.
Ik heb gehoord dat het ook met de rui te maken kan hebben, maar aangezien Bliksem mijn eerste valkje is weet ik er ook niet al te veel van. Ik heb de mijne wat ei-krachtvoer enzo gegeven en daar leek ie wel van op te knappen en inderdaad de kachel wat hoger(hoewel dat nu momenteel niet echt nodig is met deze temperaturen :P)