5 mei 2024, 10:31:39

Kropfunctie/pallets

Gestart door Jeroenw, 4 april 2012, 16:50:36

« vorige - volgende »

Jeroenw

Hallo

Een tijd terug was er een vraag discussie of dat pallets de kropfunctie
In de war zal brengen

Ik heb hier een stukje gevonden over Harrison bird food,

Er zijn geen kunstmatige kleurstoffen aan toegevoegd. De HBD-pellets hebben, in tegenstelling tot veel andere pellets, een grove structuur. De vogels moeten hierop goed knagen. De grove bestanddelen hebben bovendien als voordeel dat de kropfunctie beter wordt geactiveerd en dat zorgt weer voor een betere vertering van de voeding.

Mmm dan vraag ik me nu ook af of je ook nog kiezel en grid nodig heb om het te kunnen vermalen in de maag,

Als het de zelfde functie over neemd als  zaad, dan word ik steeds antisaster, om met pallets te voeren.  :D

sepke

4 april 2012, 17:05:30 #1 Last Edit: 4 april 2012, 18:01:57 by sepke
Maar dan moeten ze het wel willen eten.
Ik heb het ook eens geprobeerd maar bij mij aten ze het absoluut niet.

M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Jeroenw

4 april 2012, 17:15:55 #2 Last Edit: 4 april 2012, 17:17:31 by Valkparkieten uit charlowa
O ja dan is het ook zonde van het geld , Harrison is vrij prijzig

Maar ik heb het geluk dat ze het lekker vinden

Ik had toen een zakje van 1 pond uitgeprobeerd 14 euro en ze aten het

Ik had het ook van een ander merk geprobeerd die lieten ze staan, hahaha mijn vogels hebben een duren smaak

smiley

De kiezel en grit moet je blijven geven zij zorgen ervoor dat alles word vermalen in de krop .
Ook pellets moeten vermalen worden ,ik heb van de week een lezing bijgewoond en deze vogelarts zegt dat als je pellets en zaad geeft dit een goede basis aan voer is .
Daarbij ook nog groente en fruit erbij en zo af en toe een stuk bruin brood .
Dan krijgen ze toch van alles naar binnen ,hier krijgen ze optibird van Avian en nutribird grasparkiet en teurlings 228 groente en fruit .

Harrison is prijzig ,maar als je een stuk of 4 valkje hebt dan is het nog betaalbaar .
Maar als je er meer als 15 hebt dan is het toch even slikken elke week !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Jeroenw

5 april 2012, 08:41:04 #4 Last Edit: 5 april 2012, 08:43:02 by Valkparkieten uit charlowa
Heb hier een zak van Harrison van 5 pond 2,5 kilo
Prijs is 44 euro voor 14 vogels ik ben benieuwd hoe lang ik er mee doet
Zo zak dee ik met 3a 4 valken 3 maanden over ik ben benieuwd
Met 14 vogels als je de juiste hoeveel heid geef doe je er veel langer over in mijn oog ziet dat er weinig uit wat je geef, ik geef meer

Fijn dat je grit en de kiezel mag/moet blijven gebruiken

DvE

Mijn vogels heb ik eigenlijk altijd op Harrisons staan. Ze vinden het, na een aanvankelijke gewenperiode, heerlijk. Heb een paar keer een ander merk geprobeerd, gewoon voor de afwisseling en omdat andere merken toch voordeliger zijn, maar die andere merken blieven ze niet. Harrisons is hier favoriet!

Omdat je toch soms rare verhalen leest over de kropfunctie die verstoord zou worden door enkel pellets te voeren, geef ik op advies van mijn vogelarts ook zo ongeveer eens per week wat zaad.
En natuurlijk grit en af en toe groentes en fruit.

Ik ben erg tevreden over Harrisons. En mijn vogeltjes doen het er volgens mij heel goed op en ze vinden het in elk geval erg lekker.

Kennen jullie dit artikeltje, zie http://www.dierenkliniekvossegat.nl/dieren/de-papegaai/voeding-papegaai?

Hartelijke groeten,
Daphne
Hartelijke groeten,
Daphne