5 mei 2025, 21:02:53

Koppelen?

Gestart door Polle, 10 mei 2012, 15:24:24

« vorige - volgende »

Polle

10 mei 2012, 15:24:24 Last Edit: 10 mei 2012, 15:49:52 by Polle
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn eerste valkparkieten te gaan houden, en nu vraag ik me het volgende af: (ik vraag me nog wel meer dingen af, maar dit is vraag 1 op mijn lijstje momenteel. ;-) )

Ik hoef niet persé baby's, lieve herplaatsvalkjes vind ik ook prima.
Maar ik kom in onze regio veel alleenstaande mannetjes of vrouwtjes tegen, en ik wil er echt twee.

Ik las ergens dat ze in principe monogaam zijn en een partner voor het leven uitkiezen.
Hoe groot is de kans op succes als ik een koppeltje samenstel?

Hoe groot is de kans op succes als ik twee mannen of twee vrouwen bij elkaar zet?

Groetjes van Polle

Larissa

Hey,

Ze kunnen heel goed een heel trouw koppel worden een man en een pop.

Ook 2 poppen kunnen samen heel goed net zo als 2 mannen.

De meeste valkjes zijn inderdaad monogaam maar er zitten hier ook zeker valkjes tussen die het niet zijn....

groetjes Larissa

Polle

Dank je wel.

Wat ik me vooral afvraag is hoe groot is de kans dat 2 volwassen herplaats valkjes elkaar leuk vinden.

Ik krijg al lezend het idee dat volwassen valkparkieten koppelen niet zo lastig is, dat ze elkaar vrij snel accepteren en leuk vinden.
Klopt dat?
In dat geval durf ik het koppelen van 2 alleenstaande herplaatsers wel aan.
Als de kans groot is dat ze elkaar niet leuk vinden dan kies ik liever voor jongen.

Groetjes Polle

Rianne

Mja, wie zegt dat 2 jongen elkaar leuk vinden?
Als je voor een herplaatser gaat, let er dan wel op dat je er 1 kiest die niet alleen gehouden wordt. Solitair gehouden valkjes richten zich namelijk meer op mensen dan op soortgenoten.

Polle

Kijk, dat had ik nog nergens gelezen.
Dank je wel!