23 april 2024, 22:48:44

valkparkiet alleen

Gestart door boudewijn, 22 november 2002, 20:59:02

« vorige - volgende »

boudewijn

Hoi .
Ik wou vragen of een valkparkiet alleen kon zijn.
Dat komt wij hadden eerst twee valkparkieten  waarvan er èèn vandaag is dood gegaan.( valkparkiet was van mijn zoontje)  :'( :'( :'( :'( .hij is erg verdrietig van.
Ze hebben met z'n tweeen steeds in een voliere gezeten met anderen vogels.
Maar daarom vraag ik dus ,kan een valkparkiet alleen zijn of moeten ze altijd met zijn tweeen zijn.

Hoop dat jullie mij hier kunnen helpen met mijn vraag.

Peter

Hallo Boudewijn,

Wat erg wat er gebeurt is :(

Het is vaak beter voor een valkparkiet om 2 of meer valkparkieten te houden. Vaak kunnen valkparkieten die gewend om met meerdere valkparkieten samen te leven slecht tegen het "alleen" zijn. Maar het kan ook goed gaan alleen, de valkparkiet gaat de mens dan als partner zien. Een valkparkiet heeft eigenlijk de gehele tijd gezelschap nodig. Dus al er weinig tijd is voor de valkparkiet (denk aan werk en school) kun je misschien beter een tweede erbij plaatsen.

Groetjes,
Peter

boudewijn

Dank je peter,
We hebben de tweede valkparkiet erbij gekocht .
Het gaat heel goed samen ,we hebben ze samen voor 1 nacht in het nachtverblijf gehouden ,en is heel goed gegaan.
Ze eten samen ,en als de èèn ergens op een stok gaat zitten vliegt de andere hem/haar achter na.

Gr. Boudewijn


Peter

Hoi Boudewijn,

Wat dat je er nu weer eentje bij hebt! Gelukkig gaat alles goed zoals het omschrijft, echt te gek. Ze zijn al goede vriendjes geworden zo te lezen. Is de nieuwe tam of niet?

Groetjes,
Peter

boudewijn

Hoi peter.

Nou als ik de voliere binnen stap ,blijven ze gewoon zitten .
Als ik ze eten geef,gaan ze vanzelf naar het nachtverblijf toe,ze vliegen gewoon achter mekaar aan .
Dus ik weet niet of hij/zij tam is,dat moet ik nog uitvinden  :D.
Ik laat ze eerst aan elkaar wennen,praat we veel me ze ,en dan gaan hun koppie scheef ,net of ze het begrijpen ,
Dat is zo'n leuk gezicht.
Gr.Boudewijn