4 juni 2024, 08:26:06

andere voeding

Gestart door henny, 20 mei 2012, 15:53:15

« vorige - volgende »

henny

Mijn valkjes (6 stuks) moeten van de dierenarts op pellets over. Daar hebben ze helemaal geen zin in. Na een paaar dagen een mengsel te hebben gegeven van hele en geplette pellets met zaad en eivoer, heb ik nu geen zaad meer toegevoegd en weigeren 3 valken te eten. Moet ik nog even volhouden? Maar hoelang?

smiley

Best Henny

Mijn dierenarts wilde dat ik dit ook zou doen ,de valkjes moesten op Harrison was beter voor ze  ??? ???
Maar ook die van mij moesten het niet en ik zag ze steeds dunner worden .
Ik heb ze gelijk weer terug gezet op zaad en geef ze daarbij Nutribird pellets en optibird pellets .
En nu dat ze een vrije keus hebben gaat het stukke beter ,mijn mening is dan ook ze krijgen er nu toch wat van binnen .
Maar ik vind met groente en fruit als extra toevoeging en de combi met de pellets doen mijn valkjes het prima !!!


Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Patrick

Dierenarts in Meppel geweest zeker  ;D
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Sanna

Ik heb een valkje dat wel pellets eet en een die het absoluut niet eet. Net als Conny geef ik ze allebei. Zaad geef ik beperkt, maar niet zo weinig dat degene die het niet eet niet te weinig krijgt.

Groetjes, Sanna

*Yvon

Hoi Henny

Ik zou ook gewoon lekker zaad blijven geven.  ;)
Het zaad kan je ook een beetje uitbreiden met bv wat onkruidzaad.  ;)
Wil je pellets voor erbij geven kan je via google verschillende soorten vinden.
Wij geven van zupreem en nutribirds,de 1 wat duurder als de ander,maar het wordt zover ik kan zien wel gegeten.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

DvE

4 juni 2012, 12:30:48 #5 Last Edit: 4 juni 2012, 13:09:20 by DvE
Nou, niet alleen de dierenarts in Meppel adviseert pellets hoor ;-)

Mijn vogels (2 stuks) heb ik overgezet op pellets en dat ging heel goed. De eerste poging mislukte maar dat had misschien te maken met het merk. Ik ben begonnen met Nutribird en dat lusten ze echt niet*.
Later weer een poging gedaan met Harrisons en dat ging al snel goed. Nu krijgen ze nog af en toe wat zaad (vanwege de (niet bewezen?) verhalen over kropproblemen als je alleen pellets zou voeren) en zijn dol op de Harrisons. Wel eens ander pelletvoer (Zupreem en Scenic Bird Food) geprobeerd maar dat vinden ze echt niet lekker.

Je vogels uithongeren lijkt me geen optie maar misschien kun je dus eens ander pelletvoer proberen?

Ken je trouwens dit artikel, zie http://www.dierenkliniekvossegat.nl/dieren/de-papegaai/voeding-papegaai? Daaruit blijkt toch wel dat pelletvoeding toch eigenlijk wel het beste is voor je vogeltje.

Succes!
Hartelijke groeten,
Daphne

* Laatst las ik hier op het forum dat valkparkieten de korrels van Nutribird te groot vinden. De eigenaar voert nu de korrels voor kleinere vogels aan zijn valkparkieten en dat eten ze wel.
Hartelijke groeten,
Daphne