28 maart 2024, 11:25:26

Ziek valkje

Gestart door Carine, 19 mei 2012, 21:54:21

« vorige - volgende »

Carine

Hallo allemaal,

Sinds gisteren zit mijn valkparkiet Saar steeds op de bodem van de kooi. Ze heeft haar veren helemaal bol staan en knijpt de hele tijd haar oogjes dicht. Ook voelt ze vrij koud aan en heb ik haar sinds gisteren niet meer zien eten of drinken. Ze laat alles toe als je haar oppakt, maar is wel alert en reageert ook. Ze wandelt af en toe op de bodem heen en weer en ik heb haar ook zien wassen. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik hieraan kan doen?

Ik heb de dierenarts gebeld, maar die gaf aan niet gemakkelijk te kunnen achterhalen wat het is. Wel heb ik antibiotica gekregen voor het geval dat en dat geef ik nu een paar keer per dag. Ik zie echter nog geen verbetering.

Ze is niet in de rui ofzo en met de andere twee valkjes waarmee ze samen zit gaat het wel gewoon goed.

Groetjes,

Carine

carco

Het klinkt alsof ze legnood heeft?
Heeft ze wel eens eitjes gelegd?

Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Carine

Hallo Caroline,

Daar zat ik zelf ook aan te denken. Ze heeft wel eerder eitjes gelegd. Dat ging toen prima. Wat is er te doen aan legnood?

Groetjes,

Carine

carco

Hoe gaat het nu?
Bij een valkje die echt legnood heeft moet snel gehandeld worden anders overleven ze het niet.
Wat je zelf kan doen is ze vochtig en warm wegzetten.

Kijk anders of je een vogelarts kan vinden in de buurt die dienst heeft. Geen gewone arts, want antibiotica zal in dit geval ook niet helpen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!