23 april 2024, 11:02:41

Ontlasting probleem?

Gestart door jeroen_es, 16 mei 2012, 20:16:46

« vorige - volgende »

jeroen_es

Mijn valksparkiet is ondertussen ongeveer 15 jaar en nooit ziek geweest. Een aantal weken geleden gaf hij echter een keer over en al het vogelzaad zat overal. Dit is maar 1 keer gebeurd en ik zie verder geen andere simptomen.
Alleen heb ik het idee het laatste jaar de ontlasting wat vloeibaarder is. Het ruikt ook iets meer en ik moet de kooi dan ook wat vaker schoonmaken. Kan dit iets chronish zijn? Vroeger rook het nooit zo. Kan ik er iets aan doen of is er niets aan de hand? Ik zie nl. verder niets raars aan de vogel.
De bodem van de kooi bestaat uit tralies ook en is met de jaren een klein beetje geroest. De volgel zit hier soms aan te pikken. kan dit er mee te maken hebben?
Dank u wel.
Jeroen

Sanna

Hallo Jeroen,

Overgeven en verandering van ontlasting zou er op kunnen duiden dat je valkje ergens aan eet (of gegeten heeft) dat niet zo goed voor hem is. Maar als leek kan ik daar niet echt een uitspraak over doen. Je zou eens een vogelarts kunnen bellen voor advies of een afspraak maken om je valkje te laten zien. Ook kunnen zij de ontlasting onderzoeken om parasieten en bacteriƫn uit te sluiten.

Groetjes, Sanna

Jeroenw

Roest leg eraan welk metaal, maar het is niet gezond. Hij krijg zo metalen binnen en dat kan de darmflora verstoren.

Dat is punt 1  dat  je moet verbeteren

En kijk ook gelijk verder of het ook niet ergens anders aan kan leggen.
Hij is vijftien jaar in het midden van zijn levens jaren
Maar wel op leeftijd kijk ook even naar zijn middelbaren leeftijd kwalen.
Met de va arts.

Groet Jeroen

O mischien ook handig om zijn voeding na te gaan, wat geef je hem?

Jeroen


Lin

Roest is zeker slecht lijkt mij.  Maar geeft hij nog over?
Hoe ruikt zijn adem heeft hij geen ontsteking?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)