jonge valkjes weggehaald bij ouders en nu

Gestart door LindaP, 24 mei 2012, 23:27:49

« vorige - volgende »

LindaP

Onze drie jonge valkjes (oudste nu ongeveer 2,5 week) heb ik op advies van een collega die zelf kweekt bij de ouders weggehaald omdat zodra ze bij de jongen kwamen meteen gingen plukken. De jongen hadden duidelijk pijn, bloed en gingen blazen als de ouders de nestkast binnen gingen. We zijn dus aan de pap begonnen, maar begrijp voedingsschema niet helemaal. Er staat om de 3 uur en vijf voedingen 7.00, 11.00 (zit 4 uur tussen) dan betekent dit toch om 15.00 uur, 19.00 en 23.00 uur. En ik heb Cédé Lori Food meegekregen of zijn er betere merken Nutribird?? Dan ga ik dat morgen halen. Ze nemen de pap goed, hoop dat het ons lukt de kleintjes groot te brengen. Dit kwam zo onverwacht, voorheen werden de kleintjes zo goed verzorgt, maar we durfden de ouders niet meer bij de jongen te laten.
Graag jullie advies verder.
Groetjes,
Linda

carco

Balen zeg dat de ouders zo plukken.
Hoe zijn de gewichten van de kleintjes?
Afhankelijk van hoe de krop leegt en het gewicht is zou ik ze 5 of 6 keer per dag geven.
En dan zelf verdelen over de dag, zodat er gelijke aantal uren tussen zitten. De eerste voeding rond 7 à 8 uur en de laatste rond een uur of 11.
Cedé lori pap ken ik niet? Klinkt niet alsof het voor parkietachtigen is? als je aan nutribird kan komen zou ik dan halen en omdat ze zo klein zijn de vettere nemen dus de A 19

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

mariannenl

ik ken het merk wel maar xxxLORI geeft aan dat het oa voor lori s  is dat zijn nectar etende vogels ( zoals bv ook kolibri s) en dat lijkt me niet goed

Hier zie je een plaatje ervan :

http://www.europesecultuurvogelshop.nl/cede-lorifood.html

LindaP

Bedankt voor het advies. Internet lag eruit vandaar late reactie. Het gaat heel goed met de baby's ze krijgen nu Nutribird en hebben prachtige veren gekregen en de ouders staan op afstand in een andere kooi en laten alles gewillig toe en hebben meer oog voor elkaar. Ik heb een schattige foto. zie bijgaand.
Alle drie de voges zijn nu 60 gram of net daarboven. Groetjes Linda

carco

Geweldig! Ze zien er goed uit  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

animallovertje

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Beessie