Vogeltje slaapt veel, eet weinig, is niet ziek

Gestart door Coco-Cico, 12 mei 2012, 17:13:13

« vorige - volgende »

Coco-Cico

Hallo,

Ik heb woensdag een vogeltje gehaald bij de dierenwinkel kreeg haar ook gratis ze zat er al 3 tot 4 week.

Ik wist dat ze het slecht heeft gehad maar nu is het wel erger dan ik dacht.

Het volgende is er aan de hand,,

Aan de onder kant van haar bek is een stuk van af in het midden maar niet heel groot.

Ze is gekortwiekt door haar vorige eigenaar maar ik heb het vermoeden dat ze dit niet goed hebben gedaan te kort maar ze maakt het goed.

Ze eet wel trosgiers graag zelfs alleen geen voer eivoer ook niet maar dit misschien omdat ze nog erg moet wennen ik heb haar ook nog niet bij mijn andere vogels maar altijd lekker vrij op de stok in mijn kamer zo dat ze veel rust heeft

Ze slaapt veel maar is niet ziek want ze zit niet bol en slaapt op 1 pootje en hoofdje savonds tussen de veren heel normaal.

Ik kan haar niet terug doen ben er aan gehecht en vindt dat ze al genoeg mee gemaakt heeft arm beessie

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen ik laat haar gewoon veel rusten lekker op de stok in mijn kamer op zoon speel plankje ze drinkt gewoon als ze dat wil maar ik vindt echt dat ze te weinig eet....
Ik heb haar ook al multi-vit  gegeven op haar trosgiers.

Ik weet gewoon niet precies wat het is...  ???
Zelf heb ik vijf valkparkietjes :)

mariska79

Probeer haar een paar dagen te wegen, valt ze veel af zou ik toch even langs een vogelarts gaan.
Misschien moet ze nog even op adem komen van alle verhuizingen. Dat geeft vaak een hoop stress

Coco-Cico

12 mei 2012, 19:09:14 #2 Last Edit: 12 mei 2012, 19:13:04 by Coco-Cico
Hey

Bedankt voor je reactie ik heb haar nu meteen gewogen ze weegt 97 gram ...

Mijn gezonde vogel heb ik ook gewogen zij weegt 127 wat een verschil zeg pfff

Wat moet ik nu doen ?

Groetjes Joyce
Zelf heb ik vijf valkparkietjes :)

Jolandaa

Ik heb er niet heel veel verstand van maar ik zou het gewicht van beide vogels niet met elkaar gaan vergelijken. Ik zou gewoon het gewicht van de vogels afzonderlijk in de gaten houden. Onze vogels zijn broertjes en er zit een dag verschil in leeftijd tussen maar wegen beide niet hetzelfde. Ze groeien beide wel maar wordt nooit hetzelfde gewicht. Het wordt een probleem als ze lichter worden.

Ik hoop dat je hier toch iets aan hebt.

Groeten Jolanda

Coco-Cico

Hey Jolanda,

Ok ik ga hier zeker op letten of ze niet afvalt ik ga haar nu elke dag even wegen en ik stuur morgen het gewicht weer door...

Groetjes Joyce,
Zelf heb ik vijf valkparkietjes :)

Coco-Cico

Pfff ze eet ineens zomaar valkparkieten voer >...< hihi
Zelf heb ik vijf valkparkietjes :)

ROCKS

Hoi,

Kijk, dat is het betere nieuws!
Nu even in de gaten houden of ze inderdaad in gewicht aankomt.
Je moet je niet teveel zorgen maken over het gewicht als het stabiel blijft, ik heb zes valkjes en niet één weegt zo zwaar als de jouwe, heb er eentje van net 80 gram.
Is per vogel heel verschillend.
Ben benieuwd wat ie morgen weegt...

Succes, Rocks


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Hermien

97 gram is niet verkeerd voor een valkje hoor. Mijn jongste is ook een lichtgewicht vergeleken met mijn oudste valkje. Wat lief trouwens, dat je vor dit beestje wil zorgen. Ik begrijp dat hij/zij al een eigenaar gehad heeft en weg gedaan is? Hoe oud is het valkje? Bij jou krijgt het vast een mooi leven!

Coco-Cico

Hey,

Bedankt voor alle reactie,s

Hermien: Ja het valkje heeft al een eigenaar gehad alleen ik weet niet of die wel zo goed voor haar zorgde ..
Ze weegt nog steeds 97 gram ze is niet afgevallen gelukkig.

Het gaat gelukkig al een stuk beter ze slaapt al lang niet zoveel meer en ze eet nu gelukkig valkparkieten voer.
Fluiten doet ze nog niet ik heb het 1 keer gehoord heel kort maar misschien komt dit nog dat ze het nog moet leren van de andere vogelstjes...

Ze zit nu nog lekker op haar stok los in mijn kamer ze kan nog niet vliegen vanwege het kortwieken door de andere eigenaar.

Groetjes Joyce,




Zelf heb ik vijf valkparkietjes :)