12 mei 2025, 12:12:54

Grote van de vogels

Gestart door joog, 12 mei 2012, 20:30:15

« vorige - volgende »

joog

Worden valkjes ooit ook gefokt om de grote van het dier?

Dennisfr

misschien kun je iets beter uitleggen wat je precies bedoeld?

TinTin

volgens mij bedoel je dat mensen valkparkieten kweken om de grootte van het beestje omdat ze grotere valken willen. Ik zou het trouwens niet weten.
Groetjes Pascalle

Larissa

Elke kweker, let op het formaat van de valk.

Te kleine poppen kunnen meer moeite hebben met het leggen van een ei, of het groot brengen van een nest.

Zelf kijk ik altijd naar de grote van de pop omdat zei toch het meeste doet.
Verder kijk ik naar kuif/wangvlek en de algehele conditie, ziet een valk naar mijn mening er niet goed uit wordt hij beslist niet in gezet voor de kweek

hoop zo je een beetje antwoord gegeven te hebben

groetjes Larissa

joog

Eerst dank voor de snelle reacties. Dat van de legnood bij kleinere vrouwen begrijp ik, maar bedoelde echt of er ook op de grote gekweekt word. Mag duidelijk zijn dat ik valkjes leuk vind anders was ik niet hier, maar een valk van bv 2x de grote van de normale valkparkiet lijkt mij een enorm mooie vogel. Begrijp echt wel dat 2x zo groot niet bestaat, maar mischien dat er iemand mee kweekt ivm de grote??

Patrick

Er wordt wel selectief gekweekt op grote maar enorm groot zodat ze een pond of richting een kilo gaan dat zal nog enkele eeuwen duren of zelfs nooit.
Maar de richtlijn van 80-100 gram is 80 al achterhaald en 100 gram meer als normaal. Er zijn valkparkieten die richting de 140 gram gaan maar let wel.......... is het spiermassa of vet??
Enorm groot en zwaar hoef ik ze niet te hebben maar als ze verder goed van formaat zijn en de conditie is goed dan ben ik tevreden.
Met de engelse grasparkieten hebben ze het wel bereikt om het formaat te verdubbelen maar kunnen die nog redelijke afstanden vliegen???? Heb er bij sommige echt mijn vraagtekens bij helaas.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Bert_85

Heel wat kwekers letten zeker wel op het formaat.
De tentoonstellingsvogels zijn gemiddeld ook wel een stuk groter.
In amerika zouden er al valkparkieten zijn van bijna 200 gram!
Dat is dus twee keer zoveel als de gemiddelde vogel.
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be