8 mei 2025, 04:16:43

valkje met eieren

Gestart door donsje, 14 mei 2012, 20:56:37

« vorige - volgende »

donsje

hallo in de voliere heb ik een valkje die eieren ,maar heb geen man ,wat kan ik het beste doen even laten zitten en dan de eieren weg halen of nu al weg halen ,
heb twee valkjes maar het zijn denk ik twee poppen want de andere gaat niet naar de eieren.
ze liggen op de grond onder een egelmand.
groetjes monica
ps hoop dat ik het nu goed ondergebracht heb op het forum

donsje

20 mei 2012, 13:11:42 #1 Last Edit: 20 mei 2012, 20:04:51 by Sanna
hier ook bedankt voor de vele reactie's

Sanna

Hallo Monica,

Zoals ik in je andere topic ook heb aangegeven, probeer vriendelijk te blijven en houd rekening met het feit dat valkparkiet.com geen professionele vraagbaak is, maar een communitie van mede-liefhebbers die anderen graag met vragen proberen te helpen, maar soms ook niet overeal op kunnen antwoorden of alles zien. Het is niet zo dat je op geen enkele vraag antwoord hebt gekregen.

Als je popje op de eieren zit te broeden moet je haar even haar gang laten gaat totdat ze zelf het nest verlaat. Niet de eieren weghalen, want dan zal ze nieuwe bij leggen en dat zal haar uiteindelijk uitputten. Dat de andere valk niet naar de eieren gaat wil niet zeggen dat het daarom geen mannetje is. Zijn ze allebei ouder dan een jaar? Plaats dan eens een foto, misschien kunnen we je helpen zien of het allebei poppen zijn.

Ik zal je topic even verplaatsen naar Kweken.

Sanna / Global Moderator