28 maart 2024, 15:56:36

handvoeding kakariki

Gestart door donsje, 13 mei 2012, 14:59:57

« vorige - volgende »

donsje

op jullie forum heb ik veel gelezen over handvoeding maar dat is voor valkjes logisch natuurlijk, maar weet iemand misschien of een kakariki ongeveer even veel weegt als een valkje.
heb zelf 3 kakariki,s toen ze 3 weken oud waren met de hand moeten gaan voeren omdat de ouders ze geen eten meer gaven.
ze zijn nu 7 weken oud en eten niet meer zoveel pap meer maar 3 a 4 lepeltjes voer om 7.00 , om 16.00 en laatste voeding om 22.00.
ze krijgen eiervoer, vruchtenpatee, trosgierst en grote parkietenzaad gemengd met grasparkietenzaad.
moet ik al minderen met papvoedingen dat ik alleen om 7.00 en rond 22.00 geef .
groetjes monica

carco

Ik denk dat ze niet eens meer zo veel willen?
Heb hier zelf handopfok kakariki's gehad en dit gaat toch net iets anders dan een valkje. Merkte bij navraag dat ze ook bijna niet gewogen werden, maar gaven tot ze niet meer hoeven.
Ze wegen minder dan een valkje : een man meer dan een pop. Maar geloof dat mijn man rond de 80 bleef steken? Ik weet het eigenlijk niet meer  :-[
Je kan best naar 2 keer op een dag gaan hoor als ze verder al eten, maar dat denk ik wel. Waarschijnlijk hebben ze al heel snel helemaal niets meer nodig.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




donsje

bedankt voor de reactie .
volgens mij heb ik al een foto gezien op een ander forum en toen heb je ook gereageerd op de kakariki,s  over onze kwebbel ,die is nu in de pubertijd en kan er niks mee aan vangen ,hopenlijk is hij weer gauw de oude kwebbel.
leuk dat we mekaar hier ook treffen.
kan trouwens weinig vinden over kakariki,s .
mooie voliere heb je .
groetjes monica