19 april 2024, 15:43:37

De co van valk :)

Gestart door Ed., 13 mei 2012, 13:13:34

« vorige - volgende »

Ed.

Nou laat ik dan maar voor de andere hondenliefhebbers hier even snel 1 van mijn honden voor stellen. Laat het even bij 1 omdat de foto`s van mijn andere honden op de andere PC staan.......

Nou hier is hij dan Bailey de samojeed. Het is een reu van 3 jaar, en hij heeft de taak van roedelleider overgenomen na het overlijden van mijn chihuahua Banjo een 2 maanden geleden.

Hier wat foto`s van hem in zijn heerlijke wintervacht. Borstelbeurtje duurt dan ook ongeveer 3 uur voor je klaar bent  ;D.



En ja ook al loop ik wel eens een show met hem ( niet geheel onverdienstelijk, tot nu toe op 1x na alleen uitmuntend ) hij moet toch ook hond kunnen wezen. Rennen, ravotten en heerlijk afkoelen in het water is helemaal zijn ding. Ja het is en blijft toch een poolhond..........!

Let wel hier is hij in zijn zomervacht......, er is hier al een volle kliko met haar af.....!








Nou dat hebben we dan ook maar weer gehad,

Groetjes Ed
Ed

Een dier is geen ding, behandel het dan ook niet zo !!!!

TheaV

 ;D
Hier is dan ook een hondenliefhebber!!
Prachtige hond!!
Leuke foto's! en leuk verhaal!

Dat showlopen in ook niet echt mijn ding! Als fokker moet ik min. 2x CAC gelopen hebben met de hond. We hebben ook hele goede resultaten gehaald... Maar ik hoef niet meer.
Dat borstelen is hier ook een lange zit....
Maar ook hier moeten het wel honden mogen zijn. En de witte komen ook zo zwart weer uit de sloot of vijver! En daar genieten zij en wij van...!



Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

animallovertje

Prachtig zeg!! ik vind samojeden prachtig!!!!!
ook hier komt masha de maltezer regelmatig pikzwart thuis, haha.. ach.. ze heeft dan tenminste de grootste lol gehad!!
wij hebben zelf 2 maltezers en 1 nova scotia duck tolling retriever.

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ed.

@ Thea: Ik liep idd ook wel eens een show, zo 3x per jaar, niet erg fanatiek dus. Het is ook niet mijn ding, en zeker niet van Bailey. Heel de dag braaf zijn en luisteren, niet zijn manier van plezier maken. Hij ervaart het meer als straf: er wordt heel de dag tegen hem gezegd: ga eens aan de kant, nee afblijven, blijf van die andere hond af, ga liggen, loop niet in de weg, nou ja je kent het waarschijnlijk wel.
Heb het voor zijn fokster gedaan, die wilde het graag. Hij zal ook niet meer gaan vanaf dit jaar. In mijn vakantie wordt hij iets minder manlijk gemaakt zeg maar  ;D.

Laat hem maar lekker hond zijn, daar is hij pas echt goed in.


@ animallovertje: Mijn trimster waar Bailey iedere 3 maanden heen gaat heeft ook een tollertje. Leuke beestjes ook.

@ Caroline: Dank je
Ed

Een dier is geen ding, behandel het dan ook niet zo !!!!

Caroline

Gaaf ... wij hebben al 12 jaar (3) Tollers ... onze laatste, Amy, is sinds eergisteren 8 maanden ... zie mijn boekje bij andere dieren.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

animallovertje

Wat leuk!!! ik ben ook helemaal verliefd op het ras.
voor het eerst in aanraking mee gekomen toen ik met mijn maltezer behendigheid deed en mijn trainster zag trainen met haar toller.
toen was ik al op zoek naar een echt werkras en dat is dus de toller geworden.
heb daar geen moment spijt van gehad, wat een geweldige hond is jayla.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Ed.

Ga ik zeker doen Caroline :).

Sorry moet even lachen, behendigheid met een maltezertje. Geen kwaat in de zin hoor, maar niet het ras waar ik gelijk aan denk als ik het woord behendigheid hoor....... Toller zie ik dat idd ook heel goed kunnen. Heb weinig ervaring met het ras zelf, ga je boekje er eens op naslaan voor meer info  ;)
Ed

Een dier is geen ding, behandel het dan ook niet zo !!!!

animallovertje

haha, logisch dat je daar om moet lachen hoor ;) ze was ook een vreemde eend daar bij de behendigheid, maar ze deed het heel goed! we hebben zelfs alle examens in 1x gehaald terwijl bij het laatste examen bijna iedereen overnieuw moest , deed masha het in 1x goed.

daarna gehoorzaamheid gedaan waarbij ze weer de beste van de groep was tussen allemaal herders, poedels en labradors.
is toch wel een kik hoor.. om dat met het examen als ENIGE te slagen tussen al die grote honden.

toch gaat het trainen van een toller wel vele male makkelijker dan een maltezer die nogal eigenwijs kunnen zijn ;)
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Ed.

Net als met de rest van nederland heb ik het super druk met het werk, maar is het daarnaast de laatste dagen vooral genieten van de zon die hier zo heelijk boven ons dakkie komt spieken.

Niet alleen ik maar ook de kromsnavels hier knappen er helemaal van op, in tegenstelling van Bailey de poolhond, die iedere avond steenvast een gebedje doet waarin hij smeekt om -10 voor de volgede dag  ;D.

Hier snel een pict van Napoleon buiten op zijn speeleiland. Als er 1 vogel is die altijd in een winterdip zit is hij het wel. Je kent hem dan nu ook niet terug kwa karakter......... Snap hem maar al te goed hahaha

Ed

Een dier is geen ding, behandel het dan ook niet zo !!!!

☺ Pita ☺

Mooie hond Ed en mooie ara , wij hebben hier een duitse herder rond rennen die heeft volgens mij ADHD hahaha
Kan er wel bij hier hahaha
Mooie beestenboel heb je hoor. :D
Groetjes Petra.