16 april 2024, 23:41:07

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Inge88

Vandaag een mail terug waarin staat:

"Voor een virus test kunnen zowel verenmonsters als bloedmonsters gebruikt worden. Ik zal u een aantal monsterzakjes opsturen."

Larissa

Hoi,

Ik zou als ik jou was er ff mee langs een dierenarts gaan, deze hebben vaak toch net iets meer ervaring als wij zelf.
En die hebben vaak ook de goede middelen bij de hand om een nagel dicht te branden.

Heel veel s6

Knuffels

smiley

Hallo Inge

Is er al een uitslag van de test ?? ben nou toch wel benieuwd wat daar uit gekomen is ....

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

smiley

Hallo Inge

We hebben al een tijdje niets meer van je vernomen en ik vraag mij nu toch af of alles goed is met jou en de valkjes .
Hoop dat je snel weer eens een up-date doe over Paddy en Indy.

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Inge88

18 juli 2013, 21:51:32 #305 Last Edit: 18 juli 2013, 22:03:01 by Inge88
Hey,

't is hier al een tijdje stil. Druk bezig geweest met ons huis  (dat is nog steeds onveranderd druk eigenlijk) en heb inmiddels een nieuwe baan.

Ik heb nog steeds geen test gedaan. Ik zou het eerst wel doen, nadat het toen ruim 3 weken duurde alvorens ik de test binnen had van ADC begon ik er tegen aan te hikken. Ik ging me weer afvragen waarom ik de test precies zo belangrijk vond (wat schiet ik er nu eigenlijk echt mee op) en zag het niet zitten om bij Paddy en Indy veertjes te trekken. Dan ook nog die wazigheid over het enkel kunnen testen via bloed... Op een gegeven moment heb ik het gewoon uit m'n hoofd gezet.

Áls ik weer een nestje wil proberen met Paddy & Indy kan ik alsnog testen. Maar ik betwijfel of ik dat nog echt wil, hoe leuk kweken ook zou kunnen zijn en hoe graag ik ook had gezien dat Paddy & Indy nestjes groot brengen, iedereen weet hoe het verlopen is. Daarnaast vraag ik me af ik er verstandig aan doe om Indy al haar energie te laten stoppen in het nestje, want dat doet ze. Ze is nu 6 jaar en 4 maanden oud. En ik zou dit koppeltje graag nog lang bij me hebben.

Met het stel gaat het erg goed. Alles is weer helemaal als vanouds. Geen gepluk meer en totaal geen agressief gedrag meer van Paddy. Paddy komt dan ook (helaas) nog maar weinig bij me zitten, want nu heeft hij weer genoeg aan Indy. Ach, ze hebben het fijn met elkaar! En ik geniet daar op m'n beurt weer van.

Indy haar kale plekjes (borst) zijn weer helemaal aangegroeid (snap nog steeds niet precies wie ze eruit getrokken heeft?) en zit weer mooi in de veren.

Paddy heeft alleen een rui gehad. Indy heeft 't overgeslagen? Normaal gesproken zijn ze altijd gelijktijdig in de rui.

Ik heb sinds anderhalve maand een grote moestuin bak waarin allerlei groenten groeien, daar krijgen ze nu regelmatig iets van. Vooral Indy vind het zalig.

Ik zat nog te denken om te beginnen aan pellets. Maar ze zijn beide al 6 jaar oud. Niet een beetje laat? Ik heb het járen terug toen ik ze net had, even geprobeerd, maar toen was ik bang dat ze niet genoeg zouden eten, omdat ik ze sowieso nog maar net had. Waardoor ik er op een gegeven moment mee gestopt ben.

Verder heb ik een tijd in de gaten gehouden of ze bepaalde zaadjes niet eten, maar dat is niet zo. Ze eten echt alles op. Ik lees namelijk vooral dat pellets beter zouden zijn, omdat valkjes nogal kieskeurig kunnen zijn wat betreft welke zaadjes ze eten en daardoor niet voldoende gevarieerde voeding binnen krijgen.

Ja, en dat is het wel. Verder gaat het allemaal z'n gangetje.



smiley

Hallo Inge

Ik ben blij te horen dat alles goed gaat met jouw en je vogels.
En dat je verder niets meer heb gedaan met de test is je goed recht !!
De test zou op zich best belangrijk kunnen zijn omdat je sommige ziektes ook via de mens kan overbrengen op andere vogels .
Maar ik heb zelf niet het idéé gehad dat je vogels iets serieus onder de leden hadden ..(mijn mening)
De kleine deed het echt heel goed en alleen het schepbekje was vervelend dat dit zich ontwikkelde .
Maar ook een schepbekje komt vaker voor omdat de snavel nog zacht is op die leeftijd .
De kleine deed het goed tot aan de narcose ...En daar ging het fout !!
Heb eerder het idéé dat daar een inschattingsfout is gemaakt als dat het aan het jong lag of de ouders .
Doe het gewoon zoals je hart het aan geeft en mocht je in de toekomst nog eens aan een nestje denken ga dan met verse mest naar een goede vogel arts en laat het nakijken ..
Indy is niet te oud met haar 6 jaar valkjes kunnen wel 15/20 jaar worden .
Dus als nog eens een poging wil doen kan dit best ...
Veel succes met je beslissingen  ;) ;)

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Johny en Evelien

Hoi Inge, welkom terug!!!!!!

Ik begrijp het wel hoor en ben het met Conny eens!

Veel succes! Liefs Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl