8 mei 2024, 13:15:45

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Jammer zeg van het dode donsje!.
Soms gebeurt zoiets, had ik hier ook bij een ervaren koppel.

Hoop dat de andere 3 gezond groot worden!.
Succes!

Caroline

Ach, wat verdrietig ... dat is balen, je eerste donsje zo aantreffen.

Sterkte om dit een plekje te geven.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Inge88

Er is er een geboren en die leeft! Maar horen de ouders deze niet gelijk te voeren dan? Het kropje is nog leeg! Het jong piept wel, beweegt, maar is niet super bewegelijk.

Is er iets wat ik kan doen?

Rianne

Ik denk dat je koppel niet weet wat ze moeten doen omdat ze onervaren zijn. De eerste uren word er vaak niet gevoerd maar als het donsje is opgedroogd uit het ei vandaan, moeten ze wel iets gaan doen. Stimuleer je ze ook door eivoer en groenvoer te geven?

Inge88

groenvoer aten ze al niet, maar eivoer en andere voeding krijgen ze wel. ze zitten ook niet op het jong. en het jong slaat al donkerrood uit, maar piept veel en beweegt zo nu en dan. heb al geprobeerd met eivoer papje en spuitje (te groot denk ik) iets te geven, maar doet bekje niet open. hoe kun je dit bereiken?

ik heb 't jong nu in m'n hand en een doek (luchtdoorlatend) om warm te houden.

Of zou ik het jong ergens heen kunnen brengen? de andere eitjes zullen ook snel uitkomen.

Inge88

Ik heb het jong misschien een beetje kunnen voeren met moeite, omdat het z'n snaveltje vrijwel niet open deed. ik zag 'm 3x slikken uiteindelijk, ik hoop dat dit genoeg is. Ik heb het jong teruggelegd in de hoop dat Indy (heb mn hoop om haar gevestigd, Paddy lijkt er helemaal niets van te snappen) toch gaat voeren en 'm warm houdt.

Ik werk vandaag thuis, net besloten. Dus ik ga het in de gaten houden, al ben ik bang niet veel te kunnen doen  :(

Rianne

Ik heb niet zo heel veel ervaring met donsjes van 1 dag oud... Friemelen en frunniken tot je het spuitje in het snaveltje hebt, er is geen trukje voor. Misschien als je met z'n tweeen bent, dat iemand het jong vast kan houden en de ander met een vinger het bekje open kan doen? Het is allemaal zo klein en kwetsbaar...

Inge88

Ja, ik heb toch wel iets bij 'm binnen gekregen, maar dat is minimaal... aan de andere kant... 0,3 ml is natuurlijk ook erg weinig. Ik ga over een half uur weer kijken en voeren.
Ik ga nu naar de dichtsbijzijnde dierenwinkel en ga kijken of ze daar een kleiner spuitje, pap en warmtelamp hebben. De andere jongen komen ook snel uit en ik zie het gewoon niet goedkomen zo  :'(

samantha21

jeetje, lees net je berichtjes.. hoe gaat het nu met het donsje?
en zijn de andere al geboren?
ik kan je helaas niet veel advies geven,. heb daar niet zo veel verstand van..

succes en ik hou je dagboekje in de gaten.

Gerdy

jeetje wat balen dat het zo gaat..

Ik heb een donsje van twee dagen oud groot kunnen brengen..maar het is en blijft een gok.

ik gaf nutribird A21 ... dun maken en ieder uur een paar druppels geven..

het is een mega werk maar als je er de tijd voor hebt dan kan je het altijd proberen..en zeker een warmte lamp en een zachte knuffel in de bak leggen en daar het donsje tegenaan..

je kan ook zeggen ik laat de natuur zijn gang gaan..wat ik ook bij de meeste koppels zo heb gedaan..negen van de tien keer gaat het niet goed om ze zo jong al te pappen en de ouders pakken het de tweede keer vaak wel goed op.

sterkte..

Inge88

Ik heb het jong weer gevoerd, met A19 op aanraden van Riesjjj. Dierenwinkel had ook geen A21 trouwens, dus moest wel.
Dierenwinkel had geen warmtelamp. ik bel zo ranzijn, ik de hoop dat zij wel iets hebben.

Jong piept nog wel een beetje, maar was nog steeds niet gevoerd en niet heel warm vond ik. Ik heb 'm weer in mn hand en net (hoe stom ook) in een doekje tussen mn BH.
Nu piept hij niet meer, is dat goed? is hij misschien gaan slapen?

Is dit goed qua krop??



Gerdy

je foto's zijn wel heeeeeeeel erg groot..

als ik het zo zie dan zit de pap nog heel erg hoog in het kropje en is het donsje heel donker rood..


Inge88

ja, ik zal ze zo even verkleinen. Op de foto's lijkt hij wel roder dan in het echt. En wat bedoel je met pap hoog in de krop. Is dat niet goed, wat kan ik doen?

Gerdy

je kan hier weinig aan doen..als ze iets ouder zijn kan je het heel zachtjes masseren ..

zitten de ouders helemaal niet meer in het blok?

het kan de onervarenheid van de ouders zijn ... maar de ouders laten ook wel eens een jong  links liggen als het niet gezond is.

Inge88

volgens mij ademt hij niet meer  :'( je hoort toch beweging te zien in het lijfje?
moeder zit wel in het blok, maar ze laat het jong idd links liggen.