20 april 2024, 17:07:02

Paddy & Indy

Gestart door Inge88, 13 mei 2012, 13:08:49

« vorige - volgende »

Inge88

Thanks Samantha. Ik heb inmiddels alweer gereageerd in jouw boekje  ;D

samantha21

Citaat van: Inge... op 18 mei 2012, 18:34:22
Thanks Samantha. Ik heb inmiddels alweer gereageerd in jouw boekje  ;D


hey!
graag gedaan hor! ik heb ook alweer gereageerd. en tevens gereageerd in je andere topic die je aangemaakt had.
ik heb zelf ook een hoge kooi gehad met dichte dak zoals jij op de foto liet zien maar ik ben ontzettend blij nu met wat ik nu heb,. zon dicht dak vond ik zelf erg lastig. je kon niet echt iets ophangen en me vogels konden niet lekker over de kooi lopen. dit vinden ze prachtig. ook vond ikhet erg donker erdoor in de kooi. de kooi de ik nu heb is iets breder en in lager maar me valkjes gingen nooit zo diep naar beneden.
zoals je op mijn foto ziet in mijn dagboekje heeft de voorkant een aanvliegvlak. dat is echt ideaal.. ze vlieger er zo vanaf en weer op en gaan zo de kooi in. de bovenkant heb ik nooit echt open.

succes met het zoeken van een geschikte kooi en als je nog vragen heb over mijn kooi dan hoor ik het wel  :D

samantha21

18 mei 2012, 18:50:57 #17 Last Edit: 18 mei 2012, 18:52:51 by samantha21
p.s.
mijn nieuwe kooi had wel een rooster maar heb die eruit gehaald. omdat ik als bodem'houtsnippers heb en ze hiermee spelen en graag op de bodem aan het rommelen zijn.
ik heb dat zelf opgelost door de rand dicht te maken aan de binnenkant. omdat ik zelf het anders te breed vond en bang was dat ze hun kopjes zo uit de kooi staken en misschien klem kwamen te zitten.

en ik heb zelf mijn kooi op MP vandaan.  :) die je op de foto zag. misschien idee om daar te snuffelen?  soms zit er wel iets moois tussen. mijn kooi was pas 2 maanden gebruikt.  :D
was nog helemaal perfect en voor de helftvan de prijs

Inge88

Ik had al gekeken op marktplaats, maar daar zit weinig tussen wat mij echt aanspreekt (ook qua prijs voor tweedehands  ::) )
Mijn vogels zoeken juist wel vaak de bodem op. Vandaar dat ik dus de mogelijkheid wil hebben het rooster eruit te laten.

De montana villa casa 60 kooi is nu in de aanbieding en met een kortingscode kan ik deze voor 100 euro op de kop tikken. Nieuwe kooi en ook nog eens gratis thuisbezorgd. Dat vind ik niet zo gek.

Caroline

Spannend hier, een eerste nestje.

Succes :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Inge88

21 mei 2012, 18:33:35 #20 Last Edit: 21 mei 2012, 18:42:34 by Inge...
Ik vind het hier toch wel wat spannend worden hoor.
Nog een klein weekje en dan zou er toch wel iets moeten komen :D Zouden het pinkstervalkjes worden?

Het is sowieso een spannende tijd voor ons, want we hebben afgelopen zaterdag bij onze makelaar een bod neergelegd voor een woning. Ook nog eens onder het mom "take it or leave it". Ons eerste en gelijk laatste bod voor deze woning. Dus erg spannend wat de verkopers doen. Dit zal ergens einde v.d. week toch ook wel bekend worden.  ::)

Ik had dit weekend wat nieuwe (kooi)accessoires voor de valken besteld, deze zijn binnen. Ook heb ik jaarringen besteld voor de jongen en deze zullen een dezer dagen ook binnen zijn. En morgen of overmorgen verwacht ik de nieuwe kooi  :D Zal wel even afwachten wanneer ik deze in gebruik ga nemen, gezien de jongen.

Het dakje laat ik eraf en het looprooster boven de opvangbak gaat eruit.

Inge88

Vanavond gekeken naar de eitjes. In 3 van de 4 lijk ik minieme barstjes te zien?! En 1 eitje lijkt te kloppen. Ik voel heel zacht gebonk in dat eitje. Noemt men dat dan een tikei???
Ik hoor geen gepiep o.i.d...

Pff... vanavond in alle hitte (het is hier in huis nog altijd 27 graden) een kooi in elkaar gezet. Jeetje, wat een verschil met de huidige, wat gaan de valkjes daarvan genieten.  :D


smiley

Hallo Inge

Wanneer zijn deze eitjes dan gelegd ?? het zou zomaar kunnen hoor !!

Groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Inge88

Citaat van: smiley op 23 mei 2012, 00:04:58
Hallo Inge

Wanneer zijn deze eitjes dan gelegd ?? het zou zomaar kunnen hoor !!

Groetjes conny


Het eerste eitje op 30 april en het vierde en laatste eitje op 6 mei. Ik zag pas leven in drie eitjes op 9 mei en op 10 mei in alle eitjes, dus ik ging uit van 27 mei of iets later.


Rissiejjj

Dat kan dan prima dat je een tikeitje hebt!.
De bloedvaatjes zijn vaak te zien vanaf dag 4.
En je rekent de datum dat ze uitkomen vanaf dat de ouders broeden.
Als je heel goed kijkt, maar dan ook echt heel erg goed zie je soms op dag 3 al leven in de eitjes, maar over het algemeen op dag 4 goed zichtbaar.

Jou eerste donsje zit er dus aan te komen!:D

Inge88

23 mei 2012, 10:51:25 #25 Last Edit: 23 mei 2012, 10:59:55 by Inge...
Ooo.. dus ik had 4 dagen eraf moeten trekken?  :-[ Ik dacht dat ik moest tellen vanaf dat je kunt zien dat het bevrucht is. Ergens ook wel onlogisch zit ik me nu te bedenken.
27 mei - 4 dagen = vandaag!

Cool! Ik ben vandaag op tijd klaar op het werk zojuist besloten  ::)

smiley

Hallo Inge

Ik ben het met mijn voorganger eens ,zal niet raar opkijken als je vandaag een klein donsje zal vinden  ;D ;D

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Inge88

23 mei 2012, 18:22:37 #27 Last Edit: 23 mei 2012, 18:42:38 by Inge...
Er was inderdaad een donsje geboren, netjes uit het ei gekropen aan het eitje te zien. Maar het is dood gegaan.
Ik heb het idee dat het beestje is vertrapt of in de verdrukking heeft gelegen, want het lijkt alsof het een bloeduitstorting op z'n buikje heeft. Het is donkerrood / blauw van kleur, de pootjes zaten tegen het lijfje gedrukt waarvan beide pootjes grotendeels donkerrood zijn en dat lijkt me niet normaal. Niet heel smakelijk verhaal, dat weet ik.

In het kropje zit ook niets, maar de eerste dag neemt het jong nog de dooier op toch? In het eitje zie ik nog wel kleine restjes geel/wit, zou dit volledig opgenomen moeten zijn?

Ik zat heel lang te kijken of ik niet nog iets van leven kon herkennen, maar ik zag niets.
Ik heb het jong en het uitgekomen eitje weggehaald.

Echt heel jammer  :( Ik hoop dat de rest wel blijft leven. In de eitjes zie ik nu grotere barstjes...

Ed.

Even een paar weken minder de tijd om wat te lezen en posten zie ik nu dit !!! BALEN hoor van je donsje, nu maar hopen dat de rest het beter gaat doen.

Suc6
Ed

Een dier is geen ding, behandel het dan ook niet zo !!!!

Inge88

Hey Ed,

Ja, heel spijtig  :-\ Ik ben zelfs een beetje van slag. Zou graag weten waar het aan gelegen heeft, maarja; het is de natuur.
Nu gaan we gewoon hopen op de drie anderen.