Onbevruchte eitjes, Man snapt het paren niet

Gestart door Rissiejjj, 11 mei 2012, 18:49:09

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Nu weet ik wel waarom ze onbevrucht zijn, maar de vraag is, gaat meneer het nog leren.
mijn mooiste valk die hier zit zo ongeveer, die kan niet paren. Of nouja kan het niet, ach ik leg het even uit.

Pop is netjes broeds, laat hem opstappen en alles.
Maar wat doet meneer, hij stapt er meteen aan de andere kant weer af, ja daar krijg je geen bevruchte eitjes van.
Gaat hij dit nog leren of is hij gewoon niet zo uhh slim?
De man is van 2010, het is een echte man, maar heeft nog wel wat restant parels op de vleugels zitten, soms twijfel ik wel is of hij niet van begin 2011 is en gewoon een oudere ring om heeft gekregen. Ik weet overigens wel zeker dat hij nu al een jaar is want heb hem vorig jaar gekregen en toen verloor hij zijn parels al.

Nouja het komt er eigenlijk op neer, gaat hij nog leren hoe hij moet paren of is hij gewoon een valkje die het nooit zou doen.
Op de onbevruchte eitjes broed hij trouwens wel keurig en tja alles doet hij goed, behalve het paren dus.

Rianne

Hier ook zo'n man gehad, alleen vond ik het niet zo erg want hij vormde een hecht koppel met z'n moeder. Maar dit jaar hadden ze opeens bevruchte eieren. Gelukkig waren het geelwangen dus zijn ze niet uitgekomen. Dus er is nog hoop voor jouw valk, op een dag dan valt het kwartje.

Rissiejjj

Ben benieuwd of hij het ooit gaat snappen. Ik hoop het wel, maar zo niet, tja jammer dan. De vogels zijn vooral mijn hobby en jongen, ja is leuk maar geen verplichting ofzo. Hij zit wel heel vaak te staren naar andere koppeltjes die paren, dus misschien, heel misschien leert hij er nog is wat van, haha.

Dank je voor je reactie!