11 mei 2025, 17:44:01

Snavel puntje afgebroken

Gestart door DeniseEijkelkamp1991, 7 mei 2012, 11:07:57

« vorige - volgende »

DeniseEijkelkamp1991

Ollie is gevallen ( ooit geknipt geweest) en hij heeft zijn snavel puntje afgebroken. het lijkt nu gestopt met bloeden en hij poetst zich nu weer maar hij lijkt er veel last van te hebben maar het nadeel is ik kan niet naar de DA aangezien ik op het moment helemaal geen geld heb ivm rekeningen en rommel.. wat kan ik voor hem doen :(

DeniseEijkelkamp1991

en hij is vader van 1 kuiken die nog gevoerd wordt en met nog 3 eitjes op komst!

hilde

ik zou eens bellen naar de DA om te vragen als je niet in  stukjes mag betalen.(dat heet hier op afbetaling)

of mail eens naar een vogelarts in jou buurt.

mvg

Rianne

Als het gestopt is met bloeden, is het ergste al achter de rug. Zelf zou ik er niet mee naar een dierenarts, wat kan hij er nog aan doen. Als het blijft bloeden omdat het steeds weer opengaat, of je ziet dat hij minder actief wordt, zou ik er wel mee heen gaan. Goed in de gaten houden dus.

milaja

ben het er mee eens.
als het bloeden gestopt is kan je verder niks doen.
je hebt wel kans dat het nog een paar keer gaat bloeden en dan kan je de snavel in de bloem doen.
in het ergste geval kan je de snavel dicht branden met een sigaret,klinkt vreselijk en dat is het ook.
heb dit ook een keer aan de hand gehad en het is toen wel de halve dag blijven bloeden.
ze gaan dan ook schudden met hun kop en alles zit dan onder als het tegen zit.

Patrick

Je schrikt je rot maar op zich valt het wel mee als het niet meer bloed.
Zelf zou ik er niks aan doen als het er tenminste redelijk uitziet.
Zou je er een foto van kunnen maken van zowel de voorkant als de rechter en linker kant?
Puntje kan als verschillend opgevat worden.
Weet je niet hoe je hier een foto moet plaatsten mag je deze ook mailen naar : valk1969@hotmail.com en dan zal ik ze voor je plaatsen hier.

In het minst mooie geval zal de punt nooit meer aangroeien maar ook daar kunnen ze perfect mee leven en zelfs dingen aanleren om het makkelijker te maken voor ze. Ik heb zelf hier een man zitten die al vanaf 2003 zijn bovensnavel punt mist en gebruik deze dit jaar nog voor de kweek zonder enige problemen  ;)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl