5 maanden oude valkparkiet trekt kuijf eruit bij jonge valkparkiet van 2.5 maand

Gestart door snowy, 11 mei 2012, 16:45:08

« vorige - volgende »

snowy

ik heb twee valkparkieten het is vrouwtje is 5 maanden en de andere valkparkiet weet ik geen geslacht van. deze is 2,5 maand. het vrouwtje trekt in een keer een kuifveer eruit. de jongste piept dan. ik wil ze graag bij elkaar in een kooi zetten, maar vind het zielig voor de jongste.  dit gebeurt regelmatig als ze samen uit de kooien zijn. ik doe ze nu maar na elkaar uit de kooi. weet iemand wat ik hier aan kan doen.

Elsbeth


Lin

ik heb je vraag verplaatst want je valk gaat niet dood van het trekken van veren. Wanener gebeurt het trekken als ze kroelen en is het ook in de nek?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

snowy

hallo lin,

dit gebeurt gewoon als ze samen op een slinger zitten voor het raam. ze maken geen ruzie. de jonge valkparkiet piept alleen. ze gaat gewoon opeens op de jonge valkparkiet af en trekt in een keer een kuifveer eruit. dit gebeurt alleen in en de kuijf niet in de nek.

groetjes elsbeth

smiley

Hier heb ik twee koppels !! die doen dit ook het is het popje die zomaar opeens een kuifveer uit het kopje van de man trekt ...
1 van mijn mannetjes heeft dan ook nog weinig kuifveren over .
Je kan er weinig tegen doen !!behalve ze uit elkaar halen het is een vorm van genegenheid ...
Een beetje ruw  :P :P

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht