19 april 2024, 01:32:05

2 valken overgenomen

Gestart door Lizzy, 8 mei 2012, 11:14:04

« vorige - volgende »

Lizzy

8 mei 2012, 11:14:04 Last Edit: 12 mei 2012, 08:29:18 by Lizzy
Hallo,

Wij zijn sinds kort de trotse eigenaren van 2 leuke valkjes van 4 en 1,5.
Ze zijn tam, als ze uit de kooi mogen komen ze direct lekker bij ons zitten maar ze zijn allebei erg bang voor handen.. Zodra je in de buurt komt direct blazen en aanvallen. In de kooi al geprobeerd met trosgierst, dit gaat steeds beter maar ze blijven erg voorzichtig en als je maar iets beweegt met je hand zijn ze weg. Is dit nog te verbeteren?

koen vdd

Hallo Lizzy,
Mijn 2e valkje was ook angstig ed. ik heb haar ondertussen zeer kalm gekregen, ze speelt in haar kooi en ze verdraagt nu mijn vingers in haar buurt maar ze blijft op haar hoede. het heeft wel bijna 2 maand geduurd.

Ik heb een houten saté stokje en een honden klikker. ik stak het satéstokje in de kooi en elke keer als ze het aanraakte gaf ik een klikje en bracht de trosgierst in haar buurt (ze krijgt enkel trosgierst als ik met haar bezig ben) om van te knabbelen. na een paar weken kwam ze spontaan naar het satéstokje. dan ben ik begonnen met de punt van de satéstokje dichter bij mijn vingers te brengen.

Molly is duidelijk nog angstiger maar ze heeft nu toch al een paar grote stappen gezet. Ik hoop dat ze binnen een paar weeken opstapt.

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.