15 mei 2025, 18:10:32

Allereerste eitje.

Gestart door kuifje10, 1 mei 2012, 18:39:05

« vorige - volgende »

kuifje10

Ik ben een super leek op het gebied van kweken. We bleken een man en een pop te hebben, hartstikke leuk.

Broedblok opgehangen er gebeurde niets, ja, ze sloopten het broedblok, dus goede raad was duur, het blok eruit gehaald, dan maar niet!

Dit weekeind zijn we weggeweest en toen we thuis kwamen, lag er een eitje op de bodem van de kooi, snel blok weer opgehangen, eitje er voorzichtig in gelegd.

Nu zijn we 24 uur verder, wat er verder in het blok gebeurt is, weet ik niet, maakt ook niet zoveel uit, ik ga nog proberen te kijken.

Toen ik net het eivoer wilde verversen bleek dat Pa Valk toch wel erg agressief is naar mij toe, blazen, bijten en proberen om mijn handen zo snel mogelijk uit de kooi krijgen. Ik heb gelezen dat het een normale reactie is van Pa Valk, maar toch, het lijkt wel of ik een wildvreemde in de kooi heb zitten, dit kan nog wat worden. Onze superlieve Kuif is veranderd in een furie nu er een ei is. Wow, hij lijkt wel een blazende kat!

Ik heb het opgelost door voerbakje nummer 3, wat buiten de kooi erin en eruit gepakt kan worden maar in gebruik te nemen, zo hoef ik niet meer in de kooi te zijn.

Is het trouwens normaal dat er niet 24/7 gebroed wordt? soms zie ik Pa en Ma Valk buiten het blok om te eten en te drinken, zeker niet langdurig, daarna zitten ze samen in het blok en is het over het algemeen muisstil.

Ze zijn voorzien van, sepia, mineraalblokje, extra waterschaaltje om te badderen of wat dan ook, eivoer (wat ik 2x per dag ververs) zaad en maagkiezel. Mis ik nog iets?

Ik zou wel een cameraatje in het blok willen, zo nieuwsgierig ben ik, kan ik lekker alles zien zonder ze te storen. Het is voor dit koppeltje de eerste keer maar voor ons ook.

Lin