21 juli 2025, 17:32:03

silver tale?

Gestart door Manouk, 7 mei 2012, 00:40:00

« vorige - volgende »

Manouk

Zag een advertentie op marktplaats over een valkparkiet (lutino) die zilver tale zou zijn/hebben..
op de vraag wat dit dan is omdat ik hier nog nooit iets over hoorde kreeg ik deze reactie:

Er schijnt nog een soort zilverkleurige visgraat heel licht door in haar staart.
De kweker waar ik hem weg heb, vertelde dat aan mij. Het komt schijnbaar haast nooit voor.
Ik heb al 20 jaar diverse vogels gehad, en ik had er ook nog nooit van gehoord.

iemand een idee of dit waar is of hier wel eens eerder over heeft gehoord???

Rissiejjj

Zon advertentie heb ik ook gezien.
En ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel van zijn praatjes geloof als we het over dezelfde advertentie hebben. Hij zet zijn advertenties er elke dag opnieuw op en als je dat een beetje volgt zie je dat er elke keer andere verhalen bij staan. Ene keer heeft hij de lutino overgekocht van iemand die allergisch was, andere keer heeft hij hem met handopfok grootgebracht.

Misschien bestaat het wel, silver tale, maar bij hem zou ik er niet zo in geloven als het over dezelfde gaat.

Rianne

Ik heb er nog nooit van gehoord. Heb de advertentie niet gezien hoor maar als er al gezegd word dat de verkoper nogal dubieus in de weer is, hoeft dat ook niet zo nodig ;)

Dennisfr

heb de advertentie ook gezien . en heb de man is gemaild voor uitleg. ben benieuwd of ie zal reageren. heb hem ook gezegd dat de advertentie van hem beetje vreemd overkomt.

Patrick

7 mei 2012, 19:24:15 #4 Last Edit: 7 mei 2012, 19:28:19 by Patrick
Heb de advertentie ook gezien en zou er geen aandacht aan geven. Lijkt mij gewoon een lutino.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Manouk

Ik doe er verder ook niets mee, maar was gewoon benieuwd, vermoede ook al we dat het niet zou bestaan, dus vandaar dat ik het even hier plaatste!!
dank voor de reacties

Bert_85

Als je bij een lutino pop zeer goed kijkt, zie je meestal het visgraatmotief wel in de staart. Dat is niet 'speciaal', is gewoon eigen aan lutino poppen, en bij de ene zal je dat wat beter zien dan bij de andere.
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Rissiejjj

Heb het vermoeden dat de advertentie waar hier over gesproken word over deze aanbieder gaat:
http://link.marktplaats.nl/559015690

Vandaar ook de opmerking dat ik die persoon niet zou geloven, want in deze advertentie is natuurlijk ook duidelijk te zien dat hij wel een machtig volledig masker heeft voor een valkje van uhh 10 weken (zoals in de advertentie word verteld dan he), haha.

Dennisfr

is inderdaad dezelfde aanbieder. dit soort dingen vind ik wel weer heel erg jammer van zo`n verkoper had hem gemaild over die silvertale en hij vertelde me ook dat ie al 21 jaar met vogels deed nou dan vind ik dit wel weer jammer.

Rissiejjj

Weet je wat het is, die beste man zou vast en zeker wel weten dat dit geen valk van 10 weken is. Maar mensen die er geen verstand van hebben, die zien via google etc vaak een wildkleur met zo'n masker, weten zij veel dat dat normaal pas later komt. Zo kun je dus mooi mensen oplichten helaas.
Net als de "zilvertale" mensen die er geen verstand van hebben of geen research doen, die denken iets heel speciaals te hebben.

Erg jammer van dat soort handelaren, maar zolang zij verkopen met hun trucjes, waarom dan niet he.

Larissa

weet je zulke verkopers maken het moeilijk voor de andere,
want mensen die geen verstand/ervaring hebben kunnen zo'nm persoon gewoon geloven.

Om na die tijd er achter te komen dat de valk of ouder is of het andere geslacht heeft.

Vindt dit zeer triest

groetjes

Patrick

Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze.......... Zie liever iemand terug komen voor nog een vogel dan slechte naam te krijgen.

Maar zelf slechte handelaren blijven hun geld wel verdienen over de rug van andere mensen.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Dennisfr

ik heb de beste man weer gemaild en hij zij dat het een foutje van zijn vrouw was. dat deze vogel door hun was gekocht van iemand aan wie deze vogel was verkocht als een 8 weken jonge vogel. en zo had zijn vrouw deze advertentie geplaats .beetje ingewikkeld maar wel jammer .advertentie was al verweiderd vogel is al verkocht maar wel als oudere vogel beweerd hij. hoe moeilijk kun jejezelf maken .

Grijze

Ja Dennis en het vehaal klopt toch echt wel. Ik vind jullie ook nogal rap met je (voor)oordeel. Ik verkoop de vogels aan mensen, met de beste bedoelingen, wat ook al eens heeft geresulteerd in het terugnemen van een vogel, en een nieuwe mee geven. Een van de geregistreerde leden op dit forum heeft dat al eens gedaan, en is ook bij mij thuis geweest, tot 2 keer toe, en die zou je kunnen vertellen hoe ik met mensen en vogels om ga. Het feit dat ik hier dan als slechte handelaar word afgeschilderd door mensen die mij totaal niet kennen vind ik een typisch voorbeeld van kortzichtigheid, en iemand lekker even afbranden. Ik hoop dat jullie je mening enigzins kunnen bijstellen na het volgende. Ja, ik heb al 21 jaar vogels. Maar geen valkjes. Ik doe al jaren in tamme kromsnavels, maar niet in valken. Dit doe ik sinds ongeveer 3 maanden, en haal mijn vogels van vaste adressen. Heb zelf ook nu een koppeltje. Bij wijze van uitzondering heb ik nu 3 keer ergens anders valkjes gehaal, en de laatste twee keren mijn vrouw, die dan ook de foto, en advertentie plaatst. Zij is goedgelovig, en ik in principe ook. Stel mij een vraag over een kakarikie, grijze roodstaartn grasparkiet, enz en ik kan je alles vertellen.
Ik ben echter met valkjes begonnen om hun over het algemeen geweldige karakter, en moet weet(nog) niet alle juiste benamingen voor soorten mutaties.  Wanneer een fokker in lelystad die al jaren kweekt, mij dan verteld dat het een bepaalde mutatie is ga ik daar van uit. Jammer dat er dan iemand mail stuurt met een vraag of opmerking, om dan het antwoord te gebruiken om een vuurtje te stoken op een forum.

Met toch nog vriendelijke groet
D&T

Dennisfr

zo mag jij het zien. zo zie ik het niet . maar nu heeft u zelf kunnen vertellen hoe de vork in de steel zit en is het ook duidelijk voor iedereen.

Groeten Dennis