9 mei 2025, 15:49:29

broedse man?

Gestart door turbopapagaai, 12 februari 2004, 23:23:45

« vorige - volgende »

turbopapagaai

volgens een vogelkenner zou onze valk een man zijn.dit vanwege een bepaalde houding en manier van gedragen.nu echter zit deze steeds op de grond in een hoekje(zie ook bij "spoed"waar we hier al een vraag over stelden.)hij lijkt dus wel een broedplekje te willen creeeren.of weten we dan nu zeker dat "hij""een"zij"is?verder is hij/zij 16 weken oud.fluit de hele dag de leukste liedjes en lijkt heel tevreden.

Paul

Hoi Turbopapagaai,

Dat doen mannetjes ook hoor in een hoek zitten en dan de bodembedekking aan de kant schuiven.
Vaak als je een broedhok geeft zoekt het mannetje ook eerst uit of het geschikt is en lokt dan het popje erheen.
Zo is dat denk ik ook met een plekje op de grond maken alleen als er geen popje is doen ze dat dus ook.

Groetjes,  Paul

BIRDIE

Hoi Turbopapegaai,

Ik denk ook dat als je valkje heel veel fluit het toch wel een man is. Vrouwtjes fluiten echt zelden en hebben als ze het doen een vrij monotoom fluitje, niet zo melodieus als de mannen zal ik maar zeggen ;).

En volgens mij is het gedrag wat je valkje vertoond wel mannelijk, net wat Paul zegt. Mijn mannelijke valk deed dat namelijk ook allemaal.

Groetjes,

Annemarie