18 mei 2025, 22:54:24

Advies hard nodig

Gestart door BroertjeLydia, 2 juni 2012, 12:25:56

« vorige - volgende »

BroertjeLydia

Hallo,
Ik heb 2valkparkueten, als het goed is een mannetje en een vrouwtje.
Ze heten Pico en Bella.
Pico word in augustus een jaar en Bella in november.
Maar waar het om gaat is dat we ook een hond hebben.....
Ik vind het zielig om ze de hele tijd in de kooi te laten dus doe ik ze er wel eens uit.
Ze zijn gekortwiekt maar kunnen een beetje vliegen en springen er af en toe af, onze hond stuift er dan meteen op af.
Ik weet niet wat nu het beste is voor mijn vakjes....
Maar ik wil ze ook niet weg doen en onze hond al helemaal niet.....

En ik had nog een vraagje: Pico ging sprong vanochtend op Bella.
Moet ik er nu een nestblok in hangen?
Groetjes Lydia

animallovertje

ik houd mijn valkjes in een aparte kamer van de hond. de valkjes zitten boven, de honden beneden.
toen ik de valkjes nog beneden had staan deed ik de honden altijd even in een andere kamer of buiten bij mooi weer.. of ik deed ze nog wel eens in de bench.

zo kunnen de valkjes toch even lekker los en gebeuren er geen ongelukken.
als je hond zo op de valkjes afstuift zou ik ze in ieder geval niet tegelijk los in dezelfde kamer laten.
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

milaja

ik zou de hond maar even apart zetten dan voordat je valkje erin verdwijnt.
zeker nog geen blok ophangen voordat ze beide minimaal een jaar oud zijn hoor.

BroertjeLydia

Bedankt voor de reacties!
Ik zal het gaan uit proberen.....
Maar als Pico al op Bella is gesprongen, krijgen ze dan geen jongen?
Groetjes

animallovertje

nee dat hoeft niet.. anders kun je beter de eitjes vervangen voor nep-eitjes, als ze toch gaat leggen.. omdat ze nu gewoon te jong zijn om jonge valken goed groot te kunnen brengen
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

koen vdd

Ik heb een golden retriever zitten. Ik heb hem wel voorgesteld aan de vogel (nu twee jaar geleden) en als hij en naar toe ging telkens gecorrigeerd. Hij negeert de vogels nu als ze rondstappen. Flash mag zelfs al op zijn rug meerijden.

Sjeufke

Hoi Lydia,

Mijn Parson Russell heeft ook geleerd om de vogels met rust te laten. Dus als je hond goed te trainen is kun je hem dat misschien wel leren.
Ondanks dat zal ik die van mij wel nooit alleen laten met de losvliegende vogels, want het blijft natuurlijk een jager  ;).

Groetjes, Karin

DvE

Hier ook een hond, een kruising dalmatiƫr met Bernersennen. Hij vindt de vogels maar eng, zeker als ze rondvliegen en soms op zijn rug landen. Gelukkig doet hij niks; hoogstens kijkt hij je een beetje benauwd aan omdat hij niet weet wat te doen met die enge vogel. Maar ik zou de hond ook nooit alleen laten met de vogels. Gelukkig hoef ik bij deze hond niet bang te zijn als ik er zelf bij ben. Maar helemaal vertrouwen kun je een prooidier natuurlijk nooit bij een roofdier.
Hartelijke groeten,
Daphne