15 mei 2025, 11:16:57

montana villa casa 60

Gestart door Inge88, 18 mei 2012, 13:19:33

« vorige - volgende »

Inge88

18 mei 2012, 13:19:33 Last Edit: 18 mei 2012, 13:24:31 by Inge...
Ik ben op zoek naar een nieuwe (of tweedehands) kooi voor mijn 2 valkjes.

Ze zitten momenteel in een zogenoemde jockkooi met een leefruimte van 55x55x90 (LxBxH). Maar we vinden dat deze nu aan vervanging toe is (door vele verhuizingen verbogen delen en houd de troep in de onderbak niet goed meer binnen de kooi).
Ik wil de vogels meteen wat meer leefruimte geven. Ik wil geen extreem bredere of diepere kooi, omdat dit lang niet overal in de woonkamer mooi past, maar wil in elk geval wel meer leefruimte in de hoogte.

Nu zag ik de kooi montana villa casa 60. Een opvolger van de montana villa casa 1:
http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grote_parkiet/montana/218433

Hier zou je het dak van af kunnen halen, weet iemand of je dan de bovenkant open kunt zetten met een stok er tussen b.v? Of is de bovenkant echt gesloten?

Heeft iemand überhaupt ervaring met deze kooi?

Inge88

Oh, en kan iemand mij vertellen of je het rooster op de bodem kunt verwijderen, zodat de vakjes direct contact hebben met de beukensnippers op de metalen plaat?

samantha21

hey!

ik heb ooit ook een kooi met een dichte dak gehad en ik ben blij dat ik dat niet meer heb, ik kon nooi dingen ophangen en tis best donker vind ik zelf in de kooi.
heb nu een kooi waar ik het dak open kan zetten maar dat gebruik ik niet zo omdat ik mijn in/uitvlieg pleaeau gebruik.
mijn valkjes zitten vaak op de kooi beetje te rotzooien, vinden ze prachtig.

Inge88

Ik wil ook geen dichte kooi, dat schuine dakje lijkt me onhandig voor de vogeltjes, kunnen ze niet op landen en inderdaad een donkere kooi. Vandaar dat ik de mogelijkheid bij deze kooi zonder dakje wel zie zitten.

Had jouw oude kooi ook een rooster boven de onderbak? Kon je die verwijderen?

carco

Wij hebben deze kooi voor de chinchilla's.
Je kan het schuine dak verwijderen en ipv daarvan het traliedak erop doen. Deze kan niet openstaan met een stok ertussen.
Het looprooster kan er gewoon uitgehaald worden. Sterker nog: wij kregen hem zonder rooster geleverd, was nog een heel gedoe om die te krijgen omdat wij die er wel in wilden.
Voor de chins bevalt hij prima.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Inge88

Bedankt voor je reactie Caroline. Dit moest ik nog even weten... sta op het punt de kooi te bestellen  ;D Maar ik zal mezelf bedwingen en er nog 1 nachtje over slapen.

Sven de Valk

Hallo,

Ik heb deze kooi ook, zelfs twee.

Je zet de kooi gemakkelijk in elkaar, dus dak is gewoon los en een rooster op de bodem is ook los. Hij is super stevig!

Ik heb ze aan elkaar verbonden dat het nu een super groote kooi is (ik heb gewoon aan beidekanten een deel weggelaten een aan elkaar vast gemaakt)

Ik vind hem persoonlijk ook heel mooi, de wielen gaan heel makkelijk met rollen.

Ik heb er zelf 4 parkietjes in, maar wel aan elkaar vast gemaakt.

Vooral dat al het tralies horizontaal is is het helemaal mooi voor het klimmen voor de parkietjes.

Persoonlijk vind ik dit een van de goede kooien dus prijs/kwaliteit is erg goed vind ik!

Groetjes Sven :)