Laat ik mij ook even voorstellen.

Gestart door ome Dollie, 4 juli 2012, 20:19:19

« vorige - volgende »

ome Dollie

Ach, ik ben een ouwe gepensioneerde mopperkont die nooit iets heeft gehad met vogeltjes. Inmiddels al 7 jaar met vroegpensioen. Op mijn jongste dochter na is iedereen het huis uit. Ruimte genoeg voor mijn dochter en haar hobby, `valkparkietjes` . Zoals bij iedereen begint de hobby met één vogeltje. Bij mijn dochter  toen ze studeerde en op kamers woonde. Gezellig, maar alleen is maar alleen dus kwam er een vogeltje bij. En die twee vogeltjes vielen voor elkaar en zo waren er al snel 5. U raadt het al+ het loopt de spuigaten een beetje uit. Toen dochterlief weer thuis kwam wonen na haar studie had ze de gehele bovenverdieping tot haar beschikking. De vogeltjes vlogen frank en vrij door de hele kamer. De dierenambulance uit almere kwam langs met een vogeltje. of we die eventjes wilden verzorgen tot de eigenaar zich meldt. Nu, de eigenaar heeft zich nooit gemeld. Dus ook maar in de vogelkamer. Inmiddels zijn het er tien en één jonkie en een stel dat op vier bevruchte eitjes zit te broeden. En dochterlief is overdag aan het werk, dus wie mag de zooi opruimen. Papa dus. Zo ben ik elke dag een uurtje of wat aan het mopperen in de vogelkamer.   Maar ze kennen me dus inmiddels en zodra ik binnenkom vliegen er een stel op mijn schouder. Nu heb ik geen verstand van die dingen maar een bruinkleurig beestje heeft mijn hart gestolen. Kroelen, knorren, knuffelen, je kunt er alles mee doen. Verkocht ben ik. En ik doe het graag voor mijn meid. Al die stront opruimen, voeren, schoonmaken, praten met die beesten. Wie had dat een jaartje of wat geleden kunnen denken.

Rozzy-lee

He ome Dollie welkom hier. Wat een wereld verhaal ;D ;D

Jeroenw