25 april 2024, 19:00:03

Kleine Dusty wordt geplukt

Gestart door DeniseEijkelkamp1991, 26 april 2012, 10:56:09

« vorige - volgende »

DeniseEijkelkamp1991

Hallo,

ik ben denise en ik heb 7 valkparkieten,waarvan 1 koppel met een kuiken. de kleine is nu 26 dagen oud! het was mijn eerste kuiken en het is ook het eerste van het koppeltje, nu zit ik toch met een aantal vraagen, Kleine dusty wordt ernstig geplukt ik heb op een aantal foto's van kuikens rond dezelfde leeftijd gezien dat ze al flink in de veren zitten maar dusty is nog flink kaal. hier een paar foto's ( net genomen)    







Ook de pop wordt geplukt bij haar veren aan haar kop, ik heb al geprobeerdt vaseline er op te smeren maar de man schijnt dat lekker te vinden.


en nu ben afgelope maandag verhuist en de ouders slaan vrijwel meteen weer aan het paren? is het erg als ze meteen weer een nest beginnen als de andere er nogin zit ? en de gezondheid van mijn popje vind ik ook erg belangrijk


Hier een foto van de happy family =D

De luntino is het popje Genaamd Lemon, De wildkleur is Ollie de man , en dustytje is ook een wildkleurtje!


groetjes!

Prins Pils II

Hoi Denise,

Ik zou dusty apart van de ouders zetten en des noods met de hand verder groot brengen.

Groetjes,
Michel

DeniseEijkelkamp1991

dat is een klein probleempje ik werk er nog gewoon bij, ik ben bekend met handopfok een jaar geleden heb ik niet gewerkt en een zielig albinotje opgevoerdt maar toen was ik 24 uur per dag beschikbaar nu ben ik 2 tot 4 dagen in de week weg , en ook heb ik geen warmte lamp ookal zitte de ouders er niet meer echt op en zijn ze er aleen om te voeren ( en in de vader zijn geval om te plukken)

DeniseEijkelkamp1991

en kan hij al zonder warmte lamp ?

carco

Kan je je foto misschien even verkleinen? De pagina is vreselijk groot zo en bijna niet te lezen.

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




DeniseEijkelkamp1991