help help valkje wil niet op haar eitjes liggen

Gestart door harun67, 21 april 2012, 01:08:49

« vorige - volgende »

harun67

hallo,

gisteren wilde ik eten geven en zag en eitje op de bodem
en de valkje lag er op maar na mijn werk ben ik een nestblok gaan halen en het eitje er in gelegd maar valkje wil niet in het nesblok . maar vandaag na mijn werk heb ik gezin dat ze er tog op lag met het tweede eitje en als de pop uit de blok kwam ging de mannetje het pop jagen maar als pop ging eten lag de manetje op het eitjes en savonds als de valkjes gaan slapen gaan ze niet op de eitjes liggen is dat normaal help mij ik weet niet wat doen alvas bedankt

Larissa

Hoi

Is dit het eerste nestje van dit koppel ?

Het is normaal dat de man en pop elkaar afwisselen, meestal zit snachts de pop er op en smorgens de man en zo wisselen ze elkaar af.

Als dit het eerste nest is kan het zomaar zijn dat ze nog niet helemaal weten wat ze moeten doen, daarom zegt men ook vaak een eerste nest kan mis gaan.
Je kunt er zelf niks verder aan doen behalve het koppel rust te geven en laten aan modderen

GRoetjes Larissa

harun67

ja dat is de eerste nest van het koppel

maar onderstussen hebben ze al 3 eitjes en
nu gaan ze liggen op de eitje maar s'nachts niet

Lin

Je kan er weinig aan doen helaas, afwachten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jaimy

meestal gaat ze full-time broeden als ze (bijna) klaar is met leggen. Ze moet er juist in het begin niet veel opzitten, anders beginnen ze al met ontwikkelen. Meestal na het 2de/3de ei gaan ze er goed opzitten en wisselen ze elkaar af. Het is nu een kwestie van afwachten en ze zoveel mogelijk met rust laten. Het is jammer, maar meestal lukt het eerste nestje niet door de onervarenheid.

Gr, Jaimy

Cody

geld dit ook voor grasparkietjes?
heb hier 2 grasjes in het blok maar gister zag ik helaas eitje met vogeltje erin op de grond liggen was helaas dood