19 april 2024, 19:49:18

van huiskamer naar garage

Gestart door Creatura, 23 april 2012, 16:25:33

« vorige - volgende »

Creatura

Hoi mensen,

Ik ben in het bezit van vier valkjes die altijd bij mij in de woonkamer in een kamervolière hebben gezeten.
Nu moet ik over minder dan een maand mijn huis uit, en als het even tegenzit heb ik geen nieuwe woning. Mijn enige optie is dan tijdelijk bij mijn ouders wonen. Het vervelende is dus dat mijn ouders de valkjes absoluut niet in huis willen hebben (omdat mijn moeder allergisch is).
Ik vind het eigenlijk geen optie om de valkjes niet bij me te houden. Dit gaat zo ver dat ik zelfs naar Aalten wil verhuizen (woon nu in Arnhem, antikraak, en zou dan in Aalten antikraak kunnen wonen).
Mijn vader wordt van dit idee nogal gestresst, en hij belde me gisteren met het idee om in zijn garage, op de zolder/vliering een raam in het dak te zetten (dit was sowieso al wel het plan) zodat de valkjes daar tijdelijk kunnen staan.
Het idee staat mij helemaal niet aan. Het voelt alsof ik mijn kinderen in een schuur dump....maar ergens moet ik het toch overwegen ben ik bang.

Mijn vraag komt hier op neer; Zou het een te grote overgang zijn voor mijn valkjes om van kamertemperatuur ineens in een onverwarmde garage terecht te komen? Het is dan wel al half mei tegen die tijd, maar iedereen weet natuurlijk dat dat in Nederland niet zo heel veel zegt.

Graag jullie mening..

(PS. Ik ken eigenlijk niemand die mijn vogels in huis zou willen nemen. Ook niemand die überhaupt ooit vogels heeft gehad. Op de één of andere manier is iedereen toch meer van de honden en katten)

Jaimy

Hallo,

Wat super vervelend zeg! Opzich is het geen probleem om ze naar een onverwarmde schuur/garage te verhuizen. Mits er genoeg licht en verse lucht is. Het mag er natuurlijk ook niet te vochtig zijn en niet tochten. Als het een beetje nette garage is, moet dat lukken.  :) Succes!

Gr, Jaimy

sepke

Ik kan me aansluiten bij Jaimy.

Wij hebben zelf het binnenverblijf van de valkparkieten ook in de garage, maar daar brand de gehele dag tl verlichting met daglichtbuizen erin. Verder moet je zeker van zijn dat ze niet in de tocht staan. Let vooral op de ventilatie gaten in een kanteldeur die vaak in een garage aanwezig zijn.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet