29 maart 2024, 01:40:41

Geschikte Kooi?

Gestart door Nic0, 22 april 2012, 13:38:23

« vorige - volgende »

Nic0

Hoi,

Het is niet lang nadat mijn vorige valkparkiet is weg gevlogen maar toch ben ik bezig met voorbereidingen voor de volgende, ik ben er wel verdrietig om dat hij weg is maar ben toch ook realistisch over de kans dat hij ooit terug zal komen.

Vandaar ook mijn volgende kwestie;

Ik zou dit keer graag 2 valkparkieten aanschaffen omdat ik toch vaak weg ben en ik wil dat ze dan in ieder geval elkaar hebben.

Ik heb mijn kooi dusdanig aangepast dat er wat meer vrije ruimte is zodat ze elkaar niet constant in de weg lopen.
Nou is mijn vraag of mijn kooi geschikt is voor 2 valkparkieten?

Foto:
view image
view image
view image
view image
view image

In de kooi heb ik ook 4 plekken gereserveerd (grote bakken) van voer,eivoer,water en maagkiezel om ze alles te geven wat ze nodig hebben.

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden en eventueel ideeen geven om de kooi beter te maken.

Met vriendelijke groeten;
Nico

sepke

Dag Nico,

De kooi is in Principe wel geschikt voor twee valkparkieten maar het is wel erg vol, vergeet niet dan een vogel zijn vleugels moet kunnen strekken. De spanwijdte van een valkparkiet is ongeveer 48 cm. De meest gemaakte fout is dat men in hoogte denkt maar de breedte van een kooi is veel belangrijker. Het zijn geen helikopters die verticaal omhoog vliegen.
Indien ze regelmatig uit de kooi mogen dan is deze perfect.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Nic0

Hartstikke bedankt voor de snelle reactie Sepke,

Ook bij mijn vorige valkparkiet stond de kooi altijd 24/7 open zodat zij zelf de keuze hebben om erin of eruit te gaan.

Ook wil ik dat ze het in de kooi naar hun zin hebben.
Nou weet ik dat op de grote stok precies in het midden zij genoeg ruimte zullen hebben om hun vleugels te strekken.

Heeft u misschien nog tips qua speeltjes/accesoires in/buiten de kooi?

Met vriendelijke groeten;
Nico