16 april 2024, 05:58:24

Valkje legt

Gestart door SJ., 21 april 2012, 15:00:53

« vorige - volgende »

SJ.

Hee,
Mijn vrouwtjes valkje is ondertussen wel zo'n 5 a 6 jaar, en begon vorig jaar opeens te leggen toen we er een mannetje bij kochten. Helaas mag het vrouwtje het mannetje niet. Nu legt ze weer eitjes en ik heb ze net bekeken bij een lamp en ik weet niet helemaal zeker of ze onbevrucht zijn of niet...  Uiteraard vind ik het anders zonde om ze na een tijdje weg te halen bij het vrouwtje. Andersom vind ik het weer zielig en zonde van haar energie om haar op de eitjes te laten zitten als ze toch niet bevrucht zijn... Ik denk een rood vlekje te zien in 1 van de eitjes, maar hoe duidelijk zichtbaar moet dit zijn? het zou eventueel mogelijk kunnen zijn dat ze bevrucht zijn, omdat ze wel samen uit de kooi zijn altijd en ik ze dan niet altijd in het oog houd als ze samen in de kast scharrelen.
Ook vraag ik me af of het kwaad kan dat als de eitjes bevrucht zijn, het popje toch heel soms er vanaf gaat om te eten?
https://geenhippie.wordpress.com/ <-- informatie over washing only; je haren wassen met alleen water!

Larissa

Hoi

De eitjes gewoon laten liggen, als de eitjes 4 dagen bebroed zijn en je ziet iets roods in het ei is de kans zeer groot dat het inderdaad bevrucht is.
Het is niet erg als het vrouwtje er even af is om te eten, het mannetje broed die ook ?

Als dit het eerste nestje is hou er dan rekening mee dat het mis kan gaan omdat ze beide nog niet helemaal weten wat er van hun verwacht wordt

groetjes Larissa

SJ.

Citaat van: Larissa op 21 april 2012, 16:42:05
Hoi

De eitjes gewoon laten liggen, als de eitjes 4 dagen bebroed zijn en je ziet iets roods in het ei is de kans zeer groot dat het inderdaad bevrucht is.
Het is niet erg als het vrouwtje er even af is om te eten, het mannetje broed die ook ?

Als dit het eerste nestje is hou er dan rekening mee dat het mis kan gaan omdat ze beide nog niet helemaal weten wat er van hun verwacht wordt

groetjes Larissa

Nee het mannetje broedt niet, die is ook pas net 1 jaar... Ik heb zelf het idee dat hij niet weet wat 'ie moet doen. Gezien het vrouwtje niemand in de buurt laat hebben we de kooi van haar ook maar dicht.
Hoe goed zichtbaar is dat rode in het ei?
https://geenhippie.wordpress.com/ <-- informatie over washing only; je haren wassen met alleen water!