22 mei 2025, 06:03:55

zelfstandigheid

Gestart door Sven de Valk, 26 april 2012, 14:34:18

« vorige - volgende »

Sven de Valk

Hallo,

ik had een nestje met drie vogels, de twee oudste zijn zelf aan het eten/drinken maar worden ook nog gevoerd.

Omdat ik ze verkoop vroeg ik me af als ze over een week wel zonder ouders verder kunnen leven

als ik ze bij eten/drinken neerzet maken ze daar gebruik van

Rianne

Hoe oud zijn ze? En als je wil weten of ze zelf goed eten, kun je ze het beste apart van de ouders zetten en 's ochtends en 's avonds wegen. Vallen ze af, eten ze te weinig en blijven ze op gewicht of komen ze aan, gaat het goed.

Sven de Valk

okee, zal ik proberen, ze zijn 20 en 22 maart geboren dus de ene 5 morgen 5 weken en de andere 4,4 week

carco

Dan zijn ze nog te jong om zonder de ouders te kunnen.

Groetjes : Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!

Dennisfr

26 april 2012, 19:17:51 #4 Last Edit: 26 april 2012, 20:24:17 by Dennisfr
indd nog veel te vroeg. zelf houd ik ze gewoon enkele weken na het uitvliegen  3 tot 4 weken bij de ouders

martientje

Met ongeveer 7 รก 8 weken oud zijn ze geheel zelfstandig en kunnen ze zich prima redden.

kuifje10

Mijn tweede valkje was ook zelfstandig, zei de kweker toen ik hem mocht ophalen!! Had ook nog een week langer bij de kweker gezeten dan de bedoeling was ivm onze vakantie.

Alleen na een week was het valkje wel dood omdat achteraf bleek dat het balkje wel in de bakjes aan het scharrelen was maar zeker nog niet volledig zelfstandig kon eten. Toen we dat ontdekte was het mooi te laat.

Ervaring had ik nul komma nul met valkjes dus ontdekte ik het ook veel te laat.

Pas op, het lijkt of ze zelfstandig zijn, maar zijn het nog helemaal niet!!!!

Dit is geen verwijt maar een hele nare ervaring.

Sven de Valk

hallo,

erg bedankt voor jullie reacties!

ik zal de vogels nog 2 weken houden voor de zekerheid, wil ze wel het leven gunnen.

Bedankt!!