bolle pop met harde ontlasting rond de cloaca

Gestart door Whitney, 15 januari 2012, 21:47:15

« vorige - volgende »

Whitney

hallo allemaal, mijn popje is heel erg bol en weegt nu 75 gram ik weet dat dat heel weinig is, haar ontlasting is hard maar zat nog vastgeplakt rond haar cloaca nu zit ze weer in het broedhok en heb wat fruit met schaaltje in de kkoi gezet. Weet iemand wat ze heeft? haar cloaga ziet er een beetje breder uit dan normaal.
Ik ben niet heel actief op het forum, het kan daarom zo zijn dat je na een lange tijd pas een privébericht van me terug krijgt.

mijn excuses

DvE

16 januari 2012, 03:21:28 #1 Last Edit: 16 januari 2012, 22:47:43 by DvE
Dag Poco/Phoebe,

Ik hoop voor jou en je popje dat het niet hetzelfde is als mijn popje onlangs is overkomen. Hoewel zij geen harde ontlasting had.

Zie mijn topic onder Spoed --> Ei komt niet.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39434.0.html

Mijn advies is om zo snel mogelijk naar een vogelarts te gaan met een vogel die bol zit. Een vogel die zich ziek toont (bol zitten is één van de tekenen en daaraan herkende ik ook dat er iets met mijn vogeltje was), is vaak al erg ziek, daar is zeker iets mee aan de hand zoals je zelf ook al denkt.

't Beste!

Hartelijke groeten,
Daphne
Hartelijke groeten,
Daphne

carco

Ik ben het met Daphne eens, zou het geen ei kunnen zijn?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Whitney

Citaat van: carco op 16 januari 2012, 13:53:33
Ik ben het met Daphne eens, zou het geen ei kunnen zijn?

Groetjes: Caroline.


nee want ze is best mager weeegt maar 75 gram en ik voel geen ei in het buikje of dat het er bijna uit komt het poep zit er weer vast.

16-1-2012 14:55
Ik ben niet heel actief op het forum, het kan daarom zo zijn dat je na een lange tijd pas een privébericht van me terug krijgt.

mijn excuses

mariska79

Vroeger heb ik geleerd dat poep rond de cloaca duid op diarree.
Als een vogel diarree heeft is het als nog raadzaam om even naar een vogelarts te gaan.

De diarree blijft plakken aan de veren en droogt dan op, als de vogel weer poept blijft ook dit weer hangen aan de vorige poep. Zo kan er een hele "klont" poep aan de vogel hangen. Dit kan misschien ook verklaren waarom jou vogel wat mager is.

Ik wil benadrukken dat ik het vermoeden heb dat het diarree is. Ga gewoon even naar de vogelarts, van af achter een pc is het altijd moeilijk te beoordelen wat een vogel kan mankeren
     

DvE

Citaat van: poco/phoebe op 16 januari 2012, 14:55:31
Citaat van: carco op 16 januari 2012, 13:53:33
Ik ben het met Daphne eens, zou het geen ei kunnen zijn?

Groetjes: Caroline.


nee want ze is best mager weeegt maar 75 gram en ik voel geen ei in het buikje of dat het er bijna uit komt het poep zit er weer vast.

16-1-2012 14:55


Mijn vogeltje was ook mager en toch een ei :-(

Ik denk toch dat het verstandig is om even langs een vogelarts te gaan. Wat heb je te verliezen? Straks ben je je popje kwijt!

't Beste!
Hartelijke groeten,
Daphne

saskiaw

Hoe verwijder je de ontlasting nu? (ik neem aan dat dit nodig is om verstopping te voorkomen in dit geval?)

nadat een van mijn valkjes aan haar cloaca geopereerd is moest ik de ontlasting voorzichtig verwijderen met een stoffen zakdoek en lauw water omdat deze niet pluizen en erg zacht zijn.

Verder denk ik dat je zo snel mogelijk (vanavond of morgenochtend in mijn ogen :P) een vogelarts moet bellen, in ieder geval voor advies... maar beter nog voor een afspraak.

DvE

Dag Poco/Phoebe,

Hoe is het nu met je popje?

Hartelijke groeten,
Daphne
Hartelijke groeten,
Daphne

Whitney

ik kweek nu voorlopig niet meer ze is weer helemaal mooi
Ik ben niet heel actief op het forum, het kan daarom zo zijn dat je na een lange tijd pas een privébericht van me terug krijgt.

mijn excuses