19 maart 2024, 10:27:00

valkje 6 weken oud

Gestart door sabrina0704, 17 april 2012, 12:33:12

« vorige - volgende »

sabrina0704

hallo allemaal!!

ik heb een valkje van 8 maanden die ongelovelijk zelfstandig is en niet tam was voor wij de kleine van 5 weken ophaalde! Ons idee bij aanschaf van de kleine was dat hij tam was en ons dichterbij de wat oudere zou brengen. (wat ook al wel vooruitgang heeft geboekt) niet wetende dat handopfok voor de echte kenners was.

ik heb 8 april 2012 mijn 5 weken oudje valkje op handopfok gehaald. het voeden was toen nog 5 x per dag wat ik eigenlijk heel veel vond omdat ik had gelezen dat je met 5 weken nog maar 1 a 2 x voed.
het gaat allemaal wel heel goed met hem hij weegt alleen al 90 a 95 gram leeg en 100 a 105 vol.
nu had ik gister de hobby fokker gebeld omdat ik  een foto had laten en hij vond dat hij te dik was. nu lees ik continu dat jullie kleine valkjes ookal 90 wegen en jullie er trots op zijn. ???   hij kan nu ook steeds beter knagen en krijgt de zaadjes steeds beter open! ik zal hem dus meer vast voeder aanbieden. ik heb nu alleen af en toe het idee dat meneer liever pap heeft dan zaad omdat hij daar na 5 min wel klaar mee is. nu zag ik vanmorgen dat hij na de pap gewoon ook enkel plasjes legt en daarna kwam er wel weer een keutel. maar ik denk dat er teveel vocht bij zit. HELP dit beestje mag toch niet leiden onder mijn niet ervaring met handopfok!!! ik wist eigenlijk ook niet voor dat ik hem kocht dat handopfok helemaal niet veel doet met de band die je krijgt. hij zou na mijn weten na 9 weken ook heel lief zijn als hun het zelf hadden door gedaan. maar met volle hoop op naar de volgende week!!

Rissiejjj

Te dik, ja wat is te dik?
Ik heb hier jonge valkjes zitten van 3 weken waarvan de zwaarste gisteren 96 gram woog.
Maar om heel eerlijk te zijn zou ik ook niet echt luisteren naar die kweker wat betreft te zwaar ofzo.
Want hoe goed is hij als hij een handopfok valkje meegeeft aan iemand die er geen kennis/ervaring mee heeft.

Gewoon lekker door doen en minder pap geven, als hij zelf kan eten, laat hem dat wat meer doen, laat hem daags lekker zijn eigen zaadjes pellen en geef hem savonds desnoods een voeding!. Blijf hem wegen om te kijken of hij niet af valt!, en de pap misschien wat dikker maken, hoe ouder het valkje hoe dikker je de pap maakt.

Rianne

Wacht maar tot je valkje echt goed kan vliegen en klimmen, dan verliest hij ook wat grammen.
Hoe meng je je pap? Het mag net zo dik zijn als appelmoes of vla.