Rissiej's valkjes - Speciaal voor Manon!

Gestart door Rissiejjj, 17 april 2012, 17:19:18

« vorige - volgende »

Rissiejjj

De eitjes van Zazcha en Zaura zijn voor dit weekend uitgerekend.
En zojuist stond ik in de schuur en ik hoor iets piepen!. Ben heel erg benieuwd of er al een kleintje is of dat die zich uit het ei aan het werken is. Maar er is leven in het blok:D!

Jeroenw

Rissiejjj

22 juli 2012, 16:23:01 #62 Last Edit: 22 juli 2012, 17:06:50 by Rissiejjj
Vanochtend een eitje gezien waar niks meer inzat, er is dus wel eentje uitgekomen.
Maar papa en mama zijn erg beschermend dus heb nog geen kleintje kunnen zien, wel hoor ik hem/haar nog steeds piepen. Dus dat zit goed!:D.
Ben erg benieuwd of het een wit of geel donsje is, maar zou even moeten wachten totdat pa en ma mij een kijkje gunnen. Toen ik vanochtend keek zag ik opeens een snavel van papa wel heeeel dichtbij komen, haha.

Edit: Ik heb kunnen spieken!, het is een WIT donsje! Super:D

Jeroenw

*Manon*

Wauw een wit donsje... een bontje... geweldig!!
Leuk dat het nu echt gaat beginnen....

Veel plezier!!

Rissiejjj

Donsje nr 2 is er ook.
Zojuist even weer gespiekt en donsje 2 is wederom een Wit donsje.
Ze doen het goed!:D

*Manon*

gefeliciteerd!!
Ik had 3 nestjes gehad met hun...
Of het waren allemaal witte donsjes... of het waren allemaal gele donsjes...
Het zou toch heel leuk zijn als jij nu een mengelmoesje van geel en wit zou krijgen..

Groetjes Manon

Rissiejjj

Nou manon, wat zei je gisteren. Gemengd nestje.
Bij dezen, Donsje 3 is een GEEL donsje, haha.
Een gemengd nestje dus, erg leuk:D

Het is toch wat, jij had of gele of witte donsjes, hier 2 witte en 1 gele (nog 1 eitje te gaan!)

*Yvon had bij Yaron en Lizzy wel al bont gehad en ook wel Geelwang. En ook ik had met hun eerste nestje hier dan maar een Bonte geelwang erbij, haha.

De jongen worden erg goed gevoerd en het gaat heel goed met ze.
Zazcha wil liever niet dat ik een kijkje neem, maar hij went er wel aan dat ik soms toch eventjes spiek.

Rissiejjj

De jongen van Zazcha en Zaura blijven bij 3!.
Van 1 eitje wist ik al dat hij onbevrucht was.
De andere heb ik vandaag kunnen bekijken aangezien pa en ma beiden van het blok waren. Deze is wel bevrucht maar in een zeer vroeg stadium afgestorven. Mooi nestje van 3 jongen dus!:D

Ben benieuwd hoe de kleintjes uitgroeien!... Vast heel mooi:D

Rissiejjj

Helaas trof ik zojuist opeens het gele donsje van Zazcha en Zaura dood aan in het blok. De reden is me een raadsel want kropje was lekker gevuld. De 2 witjes lijken het goed te doen, hopen dat dat zo blijft.

*Manon*

Oh jeetje wat zonde zeg!!
Inderdaad raar dat het kropje goed gevuld was...  :-\

Rissiejjj

Even weer een update vanaf hier.
De blokken uit de voliere zijn eruit, het is mooi geweest voor dit jaar.
Er was nog 1 blok waar 1 jong in lag van dezelfde leeftijd als de kleintjes van Zazcha en Zaura. Dit was een foutje geweest, want zij mochten helemaal niet nog een ronde, maar had het niet opgemerkt dat zij in dat blok bezig waren gegaan.

Dat jong heb ik bijgelegd bij Zazcha en Zaura, eerst even heel oplettend gebleven maar ze voerden netjes en het kleintje was lekker tussen de rest. Dus helemaal goed en alle blokken konden er dus uit.

De jongen van de laatste ronde in de voliere zijn inmiddels allemaal zelfstandig. Op 1tje na welke na het uitvliegen opeens niet meer gevoerd werd, heb het 1.5 dag aangekeken maar niks geen aandacht voor het kleintje van de ouders.
Dat kleintje dus binnengehaald en op de pap gezet wat nu goed gaat. Eerst erg lastig, hij wou absoluut niks van mij of de pap weten.

Verder heb ik nog wat foto's van de jongen van zazcha en Zaura. Wel al wat oudere foto's inmiddels, maar probeer ze nog zo min mogelijk te storen want erg leuk vinden ze het niet als ik bij het blok zit.

En het kleintje die erbij is gelegd.

Larissa

hey hey

Super dat je het kleintje hebt kunnen overleggen bij Z&Z.
Z&Z kunnen hele mooie jongen krijgen heb er zelf een paar bij manon vandaan.

Ik kom gauw weer keer aanwaaien

xxx

Jeroenw

Y dat is minder
Mooie foto's ze zien er goed ui :D