Rissiej's valkjes - Speciaal voor Manon!

Gestart door Rissiejjj, 17 april 2012, 17:19:18

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Ik heb er van andere mensen wel is commentaar op gehad dat ik de vogels soms teveel laat geworden. Vandaar dat ik het erbij zet.

Zag zojuist dat papa net het jong ook weer voerde, dus doen ze het straks weer met zijn 3tjes net als vorige ronde. Toen deed mama ook niet meer mee.

Het eitje die piepte die alleen bij het koppel lag is niet uitgekomen:(.
Net als vorige ronde, de eitjes piepen en tikken wel, maar komen nooit uit. Steeds bij dat koppel, terwijl ze in dezelfde ruimte kweken.

Jullie nog tips voor een volgende keer? voor dit jaar zit het erop voor hen, maar misschien hangt het blok verkeerd ofzo?
Zie overigens dat koppel nooit badderen, wat de andere koppels wel doen, kan het daar mee te maken hebben?

Jeroenw

Ken je Engels ? Ik heb foto's kaarten met uitkomende jongen en kweek problemen, en hoe je het kan verhelpen ook veel info over dode jongen in ei en de eizak als het niet is opgenomen in het lichaam wat je dan moet doen , ik wil het via pm sturen niet hier plaatsen ik denk dat ik dan de copyright schen maar via mail mag wel

Het is in het Engels

Rissiejjj

Zoals in de titel beschreven staat.
Ik ben vandaag afgereisd naar *Manon* om daar haar koppeltje Zazcha en Zaura op te halen. Prachtig mooi koppel welke vanaf vandaag mijn valkenbende hier mag versterken:D.

Super blij met het koppel. *Manon* Bedankt!

Jeroenw

Larissa

Gefeliciteerd met Z&Z, ze geven werkelijk prachtige jongen met allemaal een zacht en lief karater.

Groetjes

*Manon*

Graag gedaan Mariska,
Ik hoop dat je veel plezier van ze krijgt... Zazcha is de charmeur... kun je echt om lachen hoe hij zijn popje versierd... en dat hij nu al het blok inspecteerd en aan het wipwappen is... ik denk dat je zeer binnenkort wel iets wits hebt liggen hoor.... spannend.. ik ga je zeker volgen... het blijven toch mijn schatjes en ik vind het toppie dat ik ze kan blijven volgen.

Groetjes Manon

Rissiejjj

Gezellig stel zijn Zazcha en Zaura.
Zodra ik de schuur binnenstap word ik direct toegesproken door zazcha, haha.
En ook zijn er gewoon hele gesprekken te voeren met hem, lijkt zowaar of hij je begrijpt en echt wat terug wil zeggen...

Ze zijn al druk in de weer bij het blok etc.
Ze mogen hier nog 1 ronde doen dit seizoen en ze maken goed gebruik van die kans. Zazcha is al telkens in het blok te vinden en gisteren waren ze ook al aan het wipwappen, hoezo eerst even wennen, haha. Ze laten er geen gras over groeien.
Ze zitten nu nog apart van de rest van de valkjes. Andere valken hebben al 2 rondes erop zitten of zijn er mee bezig. Dus de blokken uit de voliere gaan binnenkort weg.

Rissiejjj

Eventjes een update vanaf hier.
De cinnamon en de Cinnamon opaline zijn al uitgevlogen, hiervan even wat mooie plaatjes.
De opaline zit ook al telkens om het hoekje te gluren, dus die zou ook wel niet lang meer op zich laten wachten. Zie hier de 2 uitgevlogen kleintjes.

Dan nog even de update van het blok van Rocky en Roxan.
Waren 2 eitjes bijgelegd, 1 eitje van henzelf en heb er later nog een donsje bij gelegd.
De 2 bijgelegde eitjes konden van Jopie of Kiara zijn. Nadat Jopie later nog een eitje had gelegd en deze niet goed was bedacht ik me dat de kapotte eitjes die bijgelegd waren ook wel van jopie waren geweest. Tot ik opeens bont ontdekte bij de jongen. Zit 1 bijna exact kopietje bij van Jopie. Kiara is een witmasker popje. Maar ik ben bij hun dus in een dubio van wie de jongen nou zijn.
3 wildkleurtjes waarvan 2 sporen van bont vertonen. En we hebben in dat blok nog een Witmasker opaline, misschien cinnamon, geen flauw idee, eventjes geduld op de veertjes.

Rissiejjj

Eventjes weer een update vanaf hier.
Zit momenteel steeds tegen een lege kooi  aan te kijken.
Zazcha en Zaura zitten amper nog in de kooi en vrijwel continue in het blok. Ze laten ook helemaal niks zien. Dacht vandaag een eitje te horen rollen, maar geen flauw idee of het schijn was of dat er echt een eitje is. Ook heb ik Zazcha een keer iets onder zich weg zien drukken, dus vermoed dat er echt wel een eitje ligt. Hopelijk krijg ik nog een kans om te spieken.

Dan nog even een foto update van de 4 kleintjes.
1 Witmasker opaline, misschien heel klein beetje bont.
2 Bonte jongen, heel klein beetje maar, maar het zit er.
1 Wildkleur jong.

Rissiejjj

Het eerste eitje van Zazcha en Zaura is officieel een Feit!.
Heb hem zojuist zien liggen.

Vorige keer heb ik het me verbeeld overigens, ze waren vanochtend een keer beiden uit het blok en toen geen eitje in het blok. Dit eitje die er ligt is dus van vandaag!:D

*Esther*

*Manon*

Hier kijk ik helemaal niet raar van op...
Zo doen ze inderdaad... die laten er geen gras over groeien..

Leuk leuk!!

Groetjes Manon

Rissiejjj

En ei nr 2 van Zazcha en Zaura ligt er.
Maar ongelooflijk wat zijn zij Fel zeg, ben niet snel bang van valkjes, maar hun, nou ik laat hen maar zoveel mogelijk met rust. Vraag me af of ik morgen eitje 1 kan schouwen, ik vertrouw er niet zo op. Zelfs voer verversen in de kooi mag ik al uitkijken voor mijn handen.

Bij mijn koppeltje waar de vorige eitjes niet uitkwamen, naja 1 kwam uit maar werd niet gevoerd, daar is gisteren een donsje geboren en hij/zij is al gevoerd!. Mooi sterk kleintje is het!. Maar toch eitje 2 heeft gepiept en getikt, maar het is weer doodstil, dus denk dat dat donsje overleden is in het ei, net als vorige ronde.
Maar wel 1 donsje die het zeer goed lijkt te stellen, ziet er sterk en fit uit:D.

Hebben er meer mensen "last" van dat ze de jongen niet kwijt komen? Vorige ronde waren ze allen al gereserveerd voor ze uberhaupt uitgevlogen waren en nu. Nog geen mail niks voor ze gehad. Heb dus nog 7 jongen zitten zonder baasje, snap er niks van. Ze zijn toch ook echt wel mooi, 1 heel apart bontje, ben er zelf bijna verliefd op, maar andere blijkbaar niet... Apart!

Rianne

Hey, ik zit hier ook nog met een opaline, wildkleur en bonte geelwang die 2 weken terug al weg mochten. Het hoort bij deze periode ben ik bang, er is veel aanbod. Er liggen ook net weer 4 jongen in t blok, daarna haal ik de blokken weg. Het kan allemaal wel even blijven omdat ze in de voliere zitten maar wil ze toch wel graag verkopen :)

Rissiejjj

Ja het zou dan de periode zijn, wel vervelend, maar ze zitten hier nog goed, dus verder geen probleem.

Heb nog 3 uitgevlogen jongen, 4 nog in het blok, maar bijna 4 weken en er is net gisteren een donsje geboren.

Hier wil ik de blokken er ook uit hebben, dus als de jongen uitgevlogen zijn is het over en mocht er nog wat gelegd worden vervang ik de eitjes. De lege blokken nu al verwijderen gaat ruzie geven dus lukt niet.