29 maart 2024, 12:48:18

eet heel veel steentjes

Gestart door kuifje2, 9 maart 2012, 09:28:49

« vorige - volgende »

kuifje2


hoi,
even een vraagje wij hebben kuifje drie maanden bij ons.
En ondanks dat ze heel vrolijk en lief is valt ons op dat ze veel van die steentjes eet.
We hebben al een paar keer het bakje eruit gehaald zodat ze er niet meer van eet maar zo gauw die terug is begint ze weer.
Ze eet in een maand bijna de hele bak leeg. Dit lijkt ons veel te veel voor z'n klein vogeltje. Wat is normaal dat ze eten?
En kan het kwaad als ze van de steentjes blijven eten?
groeten Daphne

Rianne

Die steentjes gebruiken ze om het voer mee te vermalen in de krop. In een maand tijd een bakje leeg lijkt mij ook wat veel. Misschien kun je voortaan wat steentjes door het voer heen doen, of de hoeveelheid in het bakje verminderen?
Heb je een sepia schelp hangen en een mineraalblok?

kuifje2


hoi Rianne,

Bedankt voor je antwoord. Ik weet dat ze het gebruiken om het voer te vermalen, maar die van ons eet onderhand meer steentjes dan voer.
Ja ik heb een sepia schelp en een mineraal blok hangen.
Dat mineraalblok kijkt hij helemaal niet naar maar van de sepia schelp blijft hij ook maar eten. Ik heb er al 2 versleten in drie maanden. Ik weet niet of het goed is om nu die steentjes weg te halen want normaal zouden ze het eten naar behoefte.
Dus als ik een klein beetje door het eten doe kan hij zelf niet meer beslissen.
Ik vind het maar lastig, zou hij geen problemen kunnen hebben met zijn spijsvertering?
groetjes