28 april 2024, 21:27:59

Help jonge valkparkiet 4 weken

Gestart door daphneK, 16 april 2012, 18:07:16

« vorige - volgende »

smiley

Hallo

Hoe is het nu met de kleine ?? is de ontlasting al weer iets dikker.
Anders zou je misschien even een mest onderzoekje kunnen laten doen .
Dan weet je gelijk of er iets is of niet en kan je beter en gerichter handelen ...

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

daphneK

bedankt iedereen voor de adviezen.

Hij krijgt nu nutribird A21 (of A 19 weet het zo even niet uit mijn hoofd) en er staat een bakje met kracht eivoer.
Alleen daar eet hij dus echt niet uit, en ook gewoon gemengd zaad laat hij staan.
Hij zat in een kooitje, maar daar heb ik hem nu dus maar uit gehaald, hij fladderd de hele dag rond. nu zit hij in een ruime reismand.
Eigenlijk krijgt hij alleen nog maar uit een spuit te eten, iets anders wil hij absoluut niet!

smiley

Hallo

Je kan ook de pap iets dunner maken en het dan mengen met het eivoer .
Zet het bakje voor zijn neus en doe het met een lepeltje aan bieden .
ook trosgierst naast hem neer leggen en een stuk bruin brood .
Gewoon aan bieden hij hoeft er niet gelijk van te eten maar kleine vogeltjes gaan altijd op onderzoek uit .
Wat er niet ligt kan ook niet ontdekt worden ,hij gaat er vanzelf wel aan knabbelen .
Hij kan niet de rest van zijn leven pap blijven eten dus soms zal je iets harder moeten zijn .
In de ochtend wegen en de hele dag niets geven behalve het eivoer en dergelijke zaad neerzetten enzo .
En dan in de avond rond 9 uur pap geven ( wel weer even wegen )blijft hij gelijk dan eet hij zelf valt hij af dan pap blijven geven .

Groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Wendy..


Hoi Daphne,

Ik lees je berichtje nu pas. Ik woon ook in Almere dus als er iets is, misschien telefonish advies als je dat makkelijker vind kan ik je misschien ook wel helpen.
Of dat ik even bij je kom kijken.

Laat maar weten.
Ik woon in Almere- Buiten

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten