10 mei 2025, 09:28:09

vogels ziek wegens muizen?

Gestart door kuiserke, 14 april 2012, 19:01:16

« vorige - volgende »

kuiserke

:( Een tijdje geleden neem ongeveer zes weken hadden mijn vogels opeens diarree.
K heb er dan een dierenarts bijgehaald...
Bleek dat ze niet zoveel van vogels wist en ik heb dan gevraagd om de ontlasting mee te nemen en te laten onderzoeken. Onder tussen kregen de vogels theraprim.
Wachtend op de uitslag moest ik dat 5 dagen geven....ik vond geen spectaculaire verbetering en belde haar terug ......er was nog niks gevonden in het labo.
Nog eens 5 dagen theraprim opeens was het wat beter.
Geprobeerd haar te bellen maar er was niks aan de hand zei ze.
Eergisteren had ik een dode vogel.....een valkparkiet..
Nog steeds wachtend op de uitslag, liet zij niks meer van haar horen...
tot gisteren met een rekening van het labo van 51€....die zat gewoon in mijn brievenbus en ik had nog 10 dagen om te betalen.
Vandaag heb ik direct een andere dierenarts laten komen....die heeft stalen genomen.
Ik ben zopas terug , het blijkt van muizen afkomstig te zijn.
Ik zou bij god niet weten hoe deze daar terecht komen er is een heel dik beton gegoten het eten zit in tonnetjes met deksel erop......
IK kan maar aan een ding denken ....zou het van het zand komen ??????
Het rare is dat mijn vogels het binnenhuis het ook hebben gekregen....ze hebben nu medicijnen maar voor sommige zou het te laat kunnen zijn.
Dat allemaal te danken aan een dierenarts dat niet wil toegeven dat ze niks van vogels kent .....
Als je al in een dierenarts geen vertrouwen meer mag hebben.
Morgen word de bodem weer opnieuw uitgeschuurd  en om nieuw gewassen zand gereden....
Het zekere voor het onzekere ga ik al mijn eten wegdoen zo een 40 kg graan....als mijn beestjes maar genezen ...dat is nu het enige wat ik wil.
Deze dierenarts mag van mij een telefoontje verwachten, of mms haar een rekening opsturen....ik ben zo boos.....  :'(    :'(
Wat kan ik nog meer doen ?

Larissa

hey Kuiserke,

Wat erg...ik denk dat je van de ouwe dierenarts niet veel hoeft te verwachten, ben ik bang

Ik weet wel dat muizenkeutels heel schadelijk kunnen zijn voor kwartels, ik heb zelf in de winter ook wel eens een muisje in de voliere lopen, maar de vogels zijn er tot nu toe nog niet ziek van geworden.

Ik heb zelf een betonnen vloer, en daarop houtsnippers.
Het zou kunnen dat het van het zand komt, zand is natuurlijk wel besmettelijker.

Ik hoop dat alle valkjes gauw beter worden,

Heel veel s6

groetjs laris