Wanneer mogen ze van binnen naar buiten???

Gestart door Lies, 27 februari 2012, 11:52:53

« vorige - volgende »

Lies

Hoi,

Effe een vraagje.
Wij hebben buiten en voilere met binnenhok.
Nou is mijn vraag wij hebben een koppeltje binnen zitten dit hebben we gedaan dat ze goed aan elkaar konden wennen voordat ze in de groep gaan. Dit om te proberen dat ze een koppel gaan vormen. Nou is mijn vraag kan ik ze al naar buiten doen of moet ik wachten op nog iets warmer weer??? Ik vraag dit omdat ik ze buiten wil hebben voordat de rest zich klaar gaan maken om te broeden. Graag advies??

Gr Annelies

*Esther*

Of ze naar buiten kunnen hangt af vd temperatuur buiten.
Ik zou wachten tot het snachts niet verder afkoelt dan 15 graden.

gr Esther

Lies

Hoi,
Bedankt voor je advies,
Maar is  dat geen erg hoge temperatuur???
Ik dacht zelf zo rond de 10 graden, ze hebben ook een binnehok wat ik sávonds dicht doe.
Ik ben bang als ik langer wacht en er gaan er een paar eieren leggen (ik heb er nog geen broedhokjes in) dat ik in de problemen kom.

Gr Annelies

milaja

het is nu echt nog te koud hoor.
en zelfs als ze zouden gaan paren kan het nog 2 weken duren voordat ze eitjes gaan leggen.

Lies

Hoi
Ja hoor we gaan ze nu nog niet naar buiten doen. Dan moet het s'nachts toch wel boven de 10 graden blijven. Ik hang voor de andere ook nog geen broedhokjes op. Nog effe wachten.

Gr Annelies

spikey

Ik heb een beetje hetzelfde dilemma.
Ik krijg hier 3 opvangertjes van twee verschillende adressen. En ik wil graag wachten met het ophangen van de blokken (voor mijn bestaande koppels) tot ze een beetje aan elkaar gewent zijn.
Maar als pas rond ijsheiligen (15 mei) de 3 nieuwelingen komen  en ik ze dan nog 2 weken laat wennen, dan begint het broedseizoen zo laat. 

Wat adviseren jullie? Kunnen de nieuwe misschien al iets eerder komen? Of kan ik juist beter de blokken ophangen voor de nieuwen er zijn?


Larissa

Hey Spikey

Dat is wel moeilijk, is het misschien de mogelijkheid om de nieuwelingen apart te houden in een kooi los bij de voliere.
Ik ben zo bang dat de nieuwelingen de nesten gaan verstoren, het hoeft niet maar kan wel.

Dan zou je de nieuwelingen na het broed seizoen in de voliere doen afhankelijk hoelang ze blijven natuurlijk.

Of misschien de koppels waar je mee wilt kweken apart zetten als je de mogelijkheid hebt.

Hoop dat je wat aan mijn sugesties hebt


spikey

De opvangers blijven voor altijd bij me. Maar ik heb geen mogelijkheid om de volière te splitsen.

Ik denk dat ik het broedseizoen dan maar wat later laat beginnen. Desnoods maar 1 ronde dit jaar. Als dat beter is voor de rust en dus voor de vogels.
Dus al de nieuwen er zijn nog een paar weken wachten en dan pas de blokken erin.

Bedankt.