29 april 2024, 15:12:47

Sven's valkjes :) |22-04-'12|

Gestart door Sven de Valk, 29 maart 2012, 09:16:57

« vorige - volgende »

Jaimy

echt zuivere wildkleuren zijn zeker niet meer te vinden in Nederland..tenzij ze illegaal geimporteerd zijn.  ;) Je kunt het echter wel zover kweken, maar daar gaan jaren overheen. 

☺ Pita ☺

Nou er bestaan wel degelijk zuivere wildkleuren hoor in nederland.
En zuivere kweken bestaat niet Jaimy ;)

Sven de Valk

Hallo,

De kans is natuurlijk heel klein dat je een zuivere hebt maar er zijn kwekers die een koppel zuivere wildkleur hebben, dus er zijn wel degelijk zuiveren wildkleuren in nederland

En er is altijd een kans dat je er 'toevallig' een koopt met veel geluk want ik had koki gekocht van iemand die niet zo veel van valkparkieten hield dus had er maar 1 koppel van en kweekte daarmee. Deze zijn allebei wildkleur en ik had naar hem gemaild als die wist welke mutatie de ouders van zijn valkjes hadden en dat waren ook wildkleurtjes maar je hebt altijd kans dat er generaties lang een split verborgen blijft denk ik.

Verder gaat het super goed met mijn valkjes ze broeden alleen stukken minder, vooral als de zon me kamer in schijnt dan willen ze graag vliegen en badderen.

Dus met de kleinste heb ik een gevoel dat die vroeg of laat dood gaat want hij is niets veranderd in 4 dagen hij is precies hetzelfde als toen die uit het ei kwam.... balen

Maar de andere twee gaat het super! ze groeien hard en bij de oudste zijn nu allebei de oogjes helemaal open en kan al redelijk staan. Hij probeert ook op mijn duim te zitten wat hem al redelijk lukt. Door zijn veer pinnen is het nu net een klein draakje.

De middelste gaat ook goed, hij probeert ook al te staan en 1 oogje is al goed open de andere komt er al aan. hij begint ook al op een draakje te lijken

Verder zeg ik wel steeds hij maar heb nog geen idee als het een man of pop is net zo als ik niet weet welke mutatie ze hebben ik ga er vanuit dat ze wildkleur zijn met split witmasker en cinnamon van de moeder.

Sven de Valk

nu broeden mijn vogels helemaal niet meer :( echt heel erg balen

Jaimy

Hey Pita,

Hoe kun je in Nederland zuiveren wildkleuren hebben?

☺ Pita ☺

Bij de juiste kweker aanbellen ;)
Ik heb zelf ook 3 koppels :D
Heb er wel jaren voor op de wachtlijst gestaan maar dan heb je ook wat.
Kijk maar in mijn topic ;)
En die zijn vroeger idd geimporteerd.

☺ Pita ☺

Citaat van: Sven de Valk op  1 april 2012, 16:33:14
nu broeden mijn vogels helemaal niet meer :( echt heel erg balen


Bedoel je op eitjes? of dat ze niet meer bij de jongen zitten?
Dat laatste kan geen kwaad de jongen houden elkaar warm nu. ;)

Patrick

Zijn altijd mensen geweest die de zuivere wildkleuren uit de laatste import zending hebben voort gezet in de kweek en hier zorgvuldig mee zijn omgegaan. Rita en Wim zijn 1 van de bekende kwekers die zich bezig houden met in stand houden van de zuivere wildkleuren en natuurlijk verkopen die ook wel eens een vogel of koppel. Zo komen ze dan bij andere mensen terecht.
Veel kwekers zullen gerust zeggen dat ze echte zuivere wildkleuren hebben maar vaak zijn ze dan split vrij gekweekt. De meeste kwekers richten zich ook op de standaard wat als zuiver gezien wordt.
Dus in de volksmond kan je zuivere wildkleuren verschillend opvatten. In mijn ogen is een zuivere wildkleur een wildkleur waar nooit een andere mutatie tussen of in heeft gezeten of een split is uitgekweekt (wat natuurlijk makkelijker is met de poppen als met de mannen).

Voorbeeld........ wildkleur man split geelwang X wildkleur pop (die uit een koppel wildkleur man split witmasker X opaline pop komt).
Daar zijn de jongen van:
Mannen : wildkleur kans split witmasker/geelwang
Poppen: wildkleur of geelwang kans split witmasker.
Zitten dus mannen en poppen bij die wildkleuren zijn en kans split voor iets kunnen hebben. Haal de kans splitten eraf en wat hou je dan over???????
Je zou maar net zo iemand mailen met zo'n koppel en vragen of die zuivere wildkleuren hebt zitten omdat je die zoekt. Ken kwekers die ze dan als zuivere wildkleuren met veel plezier aan je zal verkopen.

De echte zuivere wildkleuren zijn dus echt moeilijk te vinden maar ze zijn er wel nog ;-)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Patrick

De echte wildkleur zoals die in Australie rond vliegt wil je niet hebben hoor.......... zijn een stuk kleiner als de vogels die wij inmiddels kennen door selectief kweken en stukken groter en forser zijn geworden in 47 jaar tijd (in 1965 was geloof ik de laatste import van valkparkieten uit Australie).

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Jaimy

oké, dus je kunt wel een zuiveren wildkleur kweken ookal hebben er andere mutatie's voorgezeten.

ik vind een echt zuivere wildkleur pas als er geen andere mutatie's hebben voorgezeten. dus rita en wim zijn begonnen met valken uit australie? anders weet je nog niet 100% zeker dat je zuivere wildkleuren hebt. Ik heb op valkparkietwerkgroep deze discussie gestart..dan hoeven we Sven zijn forum niet te verklooien  ;)

Sven de Valk

Citaat van: ☺ Pita ☺ op  1 april 2012, 18:14:16
Citaat van: Sven de Valk op  1 april 2012, 16:33:14
nu broeden mijn vogels helemaal niet meer :( echt heel erg balen


Bedoel je op eitjes? of dat ze niet meer bij de jongen zitten?
Dat laatste kan geen kwaad de jongen houden elkaar warm nu. ;)


Okee ik begon me al zorgen te maken maar ´s avonds en ´s nachts zitten ze er wel op :)

Sven de Valk

Hallo,

Als ik mijn bonus van me werk krijg (elke 3 maanden 75 euro) en er nog een montana casa te koop is mag ik van me ouders twee kooien met dus 2 koppels!!!!!!

als ik ga kweken zijn het twee aparte kooien en zo niet kan ik het aan elkaar maken met een grote kooi :)

de maten van 1 kooi zijn 1,50 hoog, 60 breed en 60 lang dit is perfect voor 1 koppel dus ik zou helemaal blij zijn als dit lukt :)

Als het lukt heb ik nog een koppeltje nodig en omdat deze in me kamer zit wil ik deze tam dus word nog een hele zoektocht ga proberen koppel te kopen met veel splitten dat vind ik leuk, verrassingen :)

Dus maar even duimen dat ze die 75 euro op mijn rekening zetten zodat ik een bod kan doen op de kooi :) hoop echt dat die dan niet weg is :)

Sven de Valk

Hallo,

vandaag gaat het super goed me jongste valkje leeft nog en de twee grootste groeien als kool echt geweldig allebei zijn nu de oogjes open en zijn nu al gewend aan mijn handen en stem, voor zo ver dit blijft. Als ze kleuters zijn ze altijd wel wat moeilijker.

Sven de Valk

Wat nieuwe foto´s en een vraag:

Mijn jongste vogeltjes heeft een enorme schuine krop is dit normaal???????



en gewoon de jongste


de middelste


en de oudste (het draakje van de groep)

animallovertje

die krop van die eerste is wel echt mega :o

bij mij hebben ze nooit zo'n grote krop, maar weet eerlijk gezegt niet of het kwaad kan.. ziet er wel heel raar uit. hopelijk kunnen anderen je verder helpen
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------