28 maart 2024, 14:07:41

welke mutaties zijn dit?

Gestart door prutske, 28 maart 2012, 19:55:59

« vorige - volgende »

Sven de Valk

ik denk een cinnamon geelwang of cinnamon bleekmasker

carco

Wat zijn de ouders van de kleine?
Klik op het plaatje voor onze site!




prutske

Dit moet ik morgen even natrekken, ik denk dat die vorige fallow pop die ik poste de moeder is. Da lijkt me het logiste maar dit kan ik nu nog niet 100procent zeker zeggen. De fallow die ik in het begin poste is ook een jong uit die vlucht. Ik hoop dit morgen te zien, er hangen 4 nestblokken naast elkaar daarmee dat het nogal moeilijk is hè.
Voor de rest zit er nog een gele bij, een geparelde, en ik denk ook nog een wildkleur. Misschien dat je hier iets van kan afleiden?

Groetjes prutske

Bert_85

De voorste vogel op de foto is geen fallow maar een cinnamon (met wat bont). De vogel op de eerste reeks foto's die je postte in het begin van dit topic lijkt me wel een bronze fallow.

Het jong met de lichte wangen lijkt mij een cinnamon geelwang. Het zou wel een groot toeval zijn moest zowel moeder als vader split blijken voor bleekmasker.

Iets over de prijsvorming bij geelwangen:
Omdat dit geslachtsgebonden vererft zijn mannen moeilijker te kweken dan poppen en dus een beetje duurder.
Combinaties met cinnamon komen veel vaker voor dan andere combinaties en zijn daarom een stuk goedkoper.
Een gemiddelde geelwang (pop) kost ca. €40 tot 50, voor de combi's met cinnamon begint dit vanaf ca. €25.
Daarnaast speelt de kwaliteit van de vogel een grote rol bij de prijsvorming.

Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be